Annons

Nyinköpt: Kia Cee´d 1,6 CRDI ECO SW Komfort -11 många frågor

1
Har idag införskaffat en beigemetallic Kia Cee´d 1,6 CRDI ECO SW Komfort -11
Får väl hoppas på att man inte kan köpa två måndagsex på rad :)
  • Hade elinfällda backspeglar på min Citroen C5 där ställde man dem i läge så att de fälldes in när man vred av tändningen, är det samma på denna?

På Citroen C5 så hade man med regnsensor, men där tappade man läget intervall p.g.a. detta, hur är det med denna modell.

På min nuvarande ceed kopplar jag min iPhone via line in. Hur funkar den medföljande kontakten som är både line in och usb?

Där är ju en funktion som kallas "Idle Stop & Go", har man verkligen nytta av det i en liten stad met ett trafikljus och max 10 rondeller?
    på min f.d. Ceed fanns larm, men det var aldrig godkänt, hur är det med det larm som sitter på denna? Är det godkänt av stöldskyddsföreningen?

Alla andra märken har fri assistans i x många månader som gäller bärgning och hyrbil i några dagar, hur är det med Kia?
    Någon annan som haft en tidig Ceed, som jag och bytt till nytt? Märker ni något av om kvaliteten är bättre? Värmen kommer snabbare? Skillnad på tidig stereo och nuvarande?
Finns det någon mer funktion som inte brukar nämnas men ändå finns där?

Bild på den bil jag köpt (fotat för annons utanför bilföretaget)
Bild
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Nyinköpt: Kia Cee´d 1,6 CRDI ECO SW Komfort -11 många fr

2
r_o_n skrev:Har idag införskaffat en beigemetallic Kia Cee´d 1,6 CRDI ECO SW Komfort -11
Får väl hoppas på att man inte kan köpa två måndagsex på rad :)
  • Hade elinfällda backspeglar på min Citroen C5 där ställde man dem i läge så att de fälldes in när man vred av tändningen, är det samma på denna?

På Citroen C5 så hade man med regnsensor, men där tappade man läget intervall p.g.a. detta, hur är det med denna modell.

På min nuvarande ceed kopplar jag min iPhone via line in. Hur funkar den medföljande kontakten som är både line in och usb?

Där är ju en funktion som kallas "Idle Stop & Go", har man verkligen nytta av det i en liten stad met ett trafikljus och max 10 rondeller?
    på min f.d. Ceed fanns larm, men det var aldrig godkänt, hur är det med det larm som sitter på denna? Är det godkänt av stöldskyddsföreningen?

Alla andra märken har fri assistans i x många månader som gäller bärgning och hyrbil i några dagar, hur är det med Kia?
    Någon annan som haft en tidig Ceed, som jag och bytt till nytt? Märker ni något av om kvaliteten är bättre? Värmen kommer snabbare? Skillnad på tidig stereo och nuvarande?
Finns det någon mer funktion som inte brukar nämnas men ändå finns där?

Bild på den bil jag köpt (fotat för annons utanför bilföretaget)
Bild
Först ännu ett grattis till bilen.

På min ceed så har jag enbart en knapp på dörren för att fälla in/ut backspeglarna.

Kabeln till Iphone med både Line in/Usb fungerar suveränt. Du kan då även utnyttja rattkontrollerna.
Låtar spelas dock i bokstavsordning.

Idle stop & Go. Nej där du bor har man ju kört ganska mkt och jag tycker inte att det är direkt smidigt.
Men sen är det ju som så att bilen startar ju direkt bara man trycker ner kopplingen pyttelite. :)
Så ISG är väll mer en smaksak.

Resten lämnar jag osagt då jag är osäker på dessa.

Mvh
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

3
Eftersom du fick komfortpaketet så ska det vara bluetooth och då är det bara att para din iPhone med stereon för att kunna ta emot samtal och strömma musik trådlöst med superkvalitet. Skönt att slippa sladd även om det kan vara bra med ciggtändare till usb för att ladda telefonen fortfarande.
Kia assistans är ganska heltäckande. Varje ny Kia inkluderas av 36 månader Kia-Assistans som standard. Bärgning, hotell, tåg, hyrbil osv, 24 timmar om dygnet: http://www.kia.se/content/att_aga/assistans/intro.aspx
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

5
Någon får rätta mig om jag har fel, men vad jag har förstått på den lilla tid
jag kört bilen så är det precis samma sak här.
Men jag kan ha fel, väntar på svar från nån mer erfaren från en -11 här :)
Grattis ännu en gång! Som någon tidigare sade så var det
lite oväntat men framförallt kul att du nappade på Kia igen, hoppas verkligen
att allt är mer tillfredsställande denna gång ;)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

7
Anders skrev:Grattis r_o_n till nya bilen!
Peter skrev:...Jag är extra glad att just du köpte ny eftersom du förmodligen var den jag trodde sist skulle välja Kia igen =)...
Jag tror att det var detta forum som var största anledningen till att det blev en Kia till :lol:
Jag tror närmare på att det är att jag är en väldresserad make :oops: :lol: :lol:
Frugan gillade den betydligt mer än mig...

Tack för ditt svar och och även till alla er andra som svarat.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

9
Grattis till ny bil's köpen r o n.

Det med ISG systemet använder man ju mycket sällan med tanke på att man måste lägga bilen ur växel samt släppa kopplingen, vet iofs inte hur ni andra här på forumet brukar göra vid stopp och trafikljusen osv, men mycket sällan jag inte har växel i och redo :). Systemet kan väl vara bra om man väntar utanför banken eller macken på någon typ! Sen fungerar det ju inte under x-antal + grader.

Sen speglarna måste man ju trycka på den lille knappen för att få in, och det är ju både bra och dåligt helt hur man ser på det! Men på vintern är det ju ett plus att det är manuelt så vis, för vet att granens Volvo är automatisk efter nyckeln, och när det var snö och fryst gick spegeln åt pipan när han satte i nyklen en morgon :/.

Och på regnsensorn har "jag" kommit fram till att man kan styra känsligheten på den med vredet där är på den spaken! Flika gärna in om ni upplever det anorlunda? :). Men intervall är där ingen med tanke på detta.

Detta var lite mina tankar och funderingar gällande detta :)
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

10
Det här med ISG fungerar endast vid +2º och uppåat på min bil. Detta är väll generellt då det ska vara eco etc och miljövänligt.
Men som Marcus_Turbo säger så är det väll bra när man väntar på någon. När jag hämtar frugan på jobbet så slocknar bilen.
Och ett litet tryck på kopllingen igen så är den igång. En annan sak jag märkte härom dagen var att när just ISG är aktiverat och bilen startar så slocknar inte stereon som den gör om du slår av tändningen och sedan startar bilen. Det är ju lite positivt :D

Mvh _Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se