Annons
Annons

Re: Bromsar

3
Bytt mot en ny? eller en "sämre begagnad"?
Låter som huvudcylindern är kass iaf, om du har luftat ordentligt (om det inte läcker ut bromsvätska någonstans, för då är det ju därför pedalen sjunker)

4
ny som ja fick me bilen, men ledsnade o satte dit den gamla o då vart d bättre. men inte perfekt[emoji16] Så får se va bes säger imorrn, lär nog köpa en ny framöver[emoji33]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

5
Du har luft kvar i huvudcylindern, gör om gör rätt.

Sen kan du behöva göra luftningen i omgångar, är inte lätt att få bort luften ur abs-blocket utan att aktivera abs, så om du nu har något till broms, ut och tvärnita några gånger, hem och lufta i rätt ordning, ut och tvärnita osv osv, bromsarna kommer tillabka. Eller så köper du utrustning på biltema och gör det med hjälp av vakum.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

6
Torgskräck skrev:Du har luft kvar i huvudcylindern, gör om gör rätt.

Sen kan du behöva göra luftningen i omgångar, är inte lätt att få bort luften ur abs-blocket utan att aktivera abs, så om du nu har något till broms, ut och tvärnita några gånger, hem och lufta i rätt ordning, ut och tvärnita osv osv, bromsarna kommer tillabka. Eller så köper du utrustning på biltema och gör det med hjälp av vakum.

Tack, har haft luftninggrej från biltema[emoji12] Får fortsätta nöta genom abs-enheten så kanske d blir bra sen[emoji41]
Tror den nya ja fick me va dålig, den va torr. kanske torra packningar[emoji33]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

7
Köpte ny huvudcylinder till en Ådi jag hade, noll bromsar, pedalen gick i golvet, monterade den gamla och fick någorlunda bromsar. Det var luft i huvudcylindern och i abs-blocket.

Höll på som fan en hel dag med att lufta innan jag fick den nya cylindern att funka. Jag har ingen spec utrustning utan fick köra gamla metoden samt ut och tvärnita.
Så se till att den nya cylindern verkligen är 100% avluftad innan du börjar med att lufta vid hjulen.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.