Tjuvstopp tre gånger idag. En gång i känsligt läge när jag skulle ratta ut i stark trafik. Inte bra.
Finns det tomgångsskruv på denna? Som man skruvar lite på för att höja tomgången. Eller är sånt borttaget. Eller är det annat som är smartare att göra.
Kia proceed gt+ 2014
Annons
Re: Tjuvstopp i min bensin GT+
2Hehe, nä det var längesen tomgångsskruvarna plockades bort
Det går inte ens att programmera med KDS. Programvaran är utformad så för att klara EURO-avgaskraven.
Så det blir till att trycka på gaspedalen nån tiondels sekund innan du ska "dra iväg" för att kompensera...
Det går inte ens att programmera med KDS. Programvaran är utformad så för att klara EURO-avgaskraven.
Så det blir till att trycka på gaspedalen nån tiondels sekund innan du ska "dra iväg" för att kompensera...
4Anpassat mig till 2000-talet (motvilligt). Går att kompensera med lite extra gasning vid tillfälle där tjuvstopp kan ske.
Antagligen ett systemfel på KIA Ceed?
Antagligen ett systemfel på KIA Ceed?
Kia Pro_Ceed GT+
5"kärringstopp" får man av att endera inte använda högerfoten i rätt tid eller att man har för hög växel och för lite gas i tungt läge för motorn.
Eftersom du får det då du ska starta så gissar jag förstnämda, du är för sen på gasen, inte att bilen har något fel.
Eftersom du får det då du ska starta så gissar jag förstnämda, du är för sen på gasen, inte att bilen har något fel.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.