Sökt lackstift till min white pearl Kia. Men inte hittat. Besökte Kia verkstad. Där hittatde dom inte heller HW2 som är koden till färgen. Ringde Kia centralt. Nej dom hade den inte heller och visste inte när den skulle komma in !
Men lackman.se kan blanda ihop den. Så nu har ja beställt den där
1 LACK-4000 Lackstift mixad kulör 50ml
Bilmärke eller Färgkodssystem: Kia ceed
Färgkod: HW2
198 kr inkl frakt
Inte särskilt förtroendeingivande detta.
Annons
Re: Lackstift till vit KIa Tips till andra
2Bara att åka till mekonomen så blandar dom rätt färg till dig !För ca 50-100kr
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5
3'frazze skrev:Bara att åka till mekonomen så blandar dom rätt färg till dig !För ca 50-100kr
Det måste jag kolla.
Kia Pro_Ceed GT+
4Nej du. Så enkelt är det inte. Kolla svaret jag fick idag från Mekonomen:frazze skrev:Bara att åka till mekonomen så blandar dom rätt färg till dig !För ca 50-100kr
"Jag har pratat med butiken ifråga och de hade inte heller den så du får tyvärr kontakta din KIA-återförsäljare som kan ta fram originalfärgen.
Med vänlig hälsning
Pertti Viljanen
Kundtjänst E-handel
Mekonomen"
Mycket märkligt att Kia inte har den. Nu väntar jag på leverans från Lackman.
Kia Pro_Ceed GT+
5Ok! Mekonomen här där jag bor tar färgkoden som står i bilen och så blandar dom själva i butik.JOJO skrev:Nej du. Så enkelt är det inte. Kolla svaret jag fick idag från Mekonomen:frazze skrev:Bara att åka till mekonomen så blandar dom rätt färg till dig !För ca 50-100kr
"Jag har pratat med butiken ifråga och de hade inte heller den så du får tyvärr kontakta din KIA-återförsäljare som kan ta fram originalfärgen.
Med vänlig hälsning
Pertti Viljanen
Kundtjänst E-handel
Mekonomen"
Mycket märkligt att Kia inte har den. Nu väntar jag på leverans från Lackman.
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5
6Ok! Mekonomen här där jag bor tar färgkoden som står i bilen och så blandar dom själva i butik.[/quote]
Skulle vara intressant att veta vilken Mekonomen det är?
Skulle vara intressant att veta vilken Mekonomen det är?
Kia Pro_Ceed GT+
7Frazze!frazze skrev:JOJO skrev:frazze skrev:Bara att åka till mekonomen så blandar dom rätt färg till dig !För ca 50-100kr
Kan du tipsa om vilken Mekonomenbutik det är vore det fint.
Kia Pro_Ceed GT+
8Frazze!
Kan du tipsa om vilken Mekonomenbutik det är vore det fint.[/quote]
Kolla din inkorg
Kan du tipsa om vilken Mekonomenbutik det är vore det fint.[/quote]
Kolla din inkorg
9Kolla din inkorg[/quote]frazze skrev:Frazze!
Kan du tipsa om vilken Mekonomenbutik det är vore det fint.
Inget i den...
Kia Pro_Ceed GT+
10Titta en gång till