Annons
Annons

Re: Buhu vaxade bilen, jätte smutsig igen

32
Min påkostade vita pro-ceed gt+ blir snabbt skitig också. Speciellt bakluckan. Får ha en trasa hängande i garaget för att torka av kameralinsen för backkameran.
Utformningen av bake påverkar hur skit och damm fastnar.
Har fixat så jag kan spola av den lite snabbt också. Kanske varit bättre med röd eller svart lack.
F.ö. en snygg bil och känns inte alls som en billig variant (nu har den allt lullull jag kan komma på, inkl recarostolar).
Bara att gilla läget och anpassa sig.
Köpt lite extra bra vax och sealing för att det ska gå lättare att spola av skit, utan att behöva använda schampo (varje gång).
Kia Pro_Ceed GT+

34
Just skit vid insteg på dörrar samt under bakluckan är nog något som retat mig på alla mina senaste bilar. Nu även på min nya Kia Cee'd SW.

Varför kan de inte hitta på någon list som hindrar vattnet ifrån att tränga in just under dörrar/baklucka? Även om man tvättat hela bilen, så öppnar man dörren och ser skiten på insteget. :\

36
Liljagare skrev:Just skit vid insteg på dörrar samt under bakluckan är nog något som retat mig på alla mina senaste bilar. Nu även på min nya Kia Cee'd SW.

Varför kan de inte hitta på någon list som hindrar vattnet ifrån att tränga in just under dörrar/baklucka? Även om man tvättat hela bilen, så öppnar man dörren och ser skiten på insteget. :\
Krök ryggen och för ned slangen eller munstycket så det får passande vinkel så spolas den mesta skiten bort vid tvätten, det sista försvinner då man torkar av bilen och gör rent i dörrgångarna inför handvaxningen.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.