Annons

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

91
Spikez skrev:Låter som en bra ide Tack! Vet du hur man kommer åt kontakten?
Någon som faktiskt har en GT Line hemma på gården kan nog svara bättre, men generellt brukar man få ta dimljusen underifrån, så jag gissar att man får leta sig den vägen.
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08
Annons

93
Kilkenny skrev: Här kommer frågan får man ha 100w lampor kopplade till heljuset?
Menar du i extraljusen? Frågan är ju vem du menar att du ska fråga om lov, för bilen är det ju ingen fara så länge du har ett (rättkopplat) kablage dimensionerat för belastningen med egen strömmatning. Är all bara korrekt kopplat och inte påverkar resten av bilen har jag svårt att tro att Kia har invändningar om du har 10w
eller 100w i ljusen.

Däremot gäller inte E-märkningen på ljusen så fort du sätter i något annat än en 55e halogen, det sagt har jag inte hört talas om någon så fått böter pga varken starkare lampor eller xenonkonvertering (i extraljus).

94
ja dessa skall ju kopplas till heljuset och undrar omdet får sitta 100w lampor i dessa extraljus? uppenbarligen får det det.
sen undrar jag om nån vet om det är en väldigt stor skillnad på ref37.5 och 50?
bör jag hellre köpa 50 än 37.tacksam för era svar och tankar.

när du skriver E-märkningen antar jag att det gäller på dom vanliga ljusen på bilen och inte dom extraljus jag tänkt köpa.
Nya Kia Ceed Sw GT-Line 2016

95
Kilkenny skrev:ja dessa skall ju kopplas till heljuset och undrar omdet får sitta 100w lampor i dessa extraljus? uppenbarligen får det det.
sen undrar jag om nån vet om det är en väldigt stor skillnad på ref37.5 och 50?
bör jag hellre köpa 50 än 37.tacksam för era svar och tankar.

när du skriver E-märkningen antar jag att det gäller på dom vanliga ljusen på bilen och inte dom extraljus jag tänkt köpa.
E-godkännandet jag menar är på extraljusen. Ska man gå efter boken måste alla lampor du hänger på bilen vara e-märkta om de ska användas för landsvägsbruk. Byter du till en annan ljuskälla än lampan är typad med så har du fortfarande märkningen kvar men den är egentligen ogiltig. Men som sagt, jag har inte hört talas om någon som åkt dit för prestandahöjning av extraljus, effekbelysning/parkering/drl är en annan femma.

Är allt bara rätt inkopplat kommer det gå fint att köra 100w i SIMarna även om jag själv hellre hade valt xenonkonvertering, men det beror ju både på hur mycket man kör och vad man vill lägga ut.

96
Tycker det är synd att drl slingan är borta på GT line ! Personligen tycker jag den ger en råare look än kuberna gör nere vid dimljuset med sina fyra ledpunkter! Helt ärligt tycker jag inte att kuberna var något genidrag designmässigt ser lite konstigt ut ihop med de små dimljusglasen som sitter under kuberna

Förövrigt en mkt trevlig och snygg bil
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5

98
Westman skrev:Smaken är ju som... Vill man inte ha GT-Line paketet är det ju bara att köpa en "vanlig". :)
Det har du helt rätt i :) men även ceed 2016 har väl kubliknande drl ljus? Eller har den drl i strålkastarna som tidigare ?
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5

99
Enligt bilderna på deras hemsida så har Ceed SW Action drl i strålkastarna.
frazze skrev:
Westman skrev:Smaken är ju som... Vill man inte ha GT-Line paketet är det ju bara att köpa en "vanlig". :)
Det har du helt rätt i :) men även ceed 2016 har väl kubliknande drl ljus? Eller har den drl i strålkastarna som tidigare ?
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

100
Pratade med min Kia-handlare här i krokarna ang det problem som flera upplevt med stereon. Nämnligen att det ibland inte blir något ljud, utan man behöver "starta om" bilen för att det skall komma tillbaka.

Tydlugen är det ett känt problem, och en patch är på väg. Jag kunde skriva upp mig på en "väntelista" och skulle bli kontaktad när den var tillgänglig. Hänt mig 3 gånger sedan hämtade ut min GT-Line i November.
Kia Cee'd Sportswagon 1,6CRDi DCT7 GT-Line -2016