Annons
Annons

Re: Lastbågar, Takräcke

4
Nu kanske ni har provat dem ordentligt, kan ni delge oss andra om detta är ett bra alternativ...

Jag antar att jag måste ha en sådan här anordning för att använda en skidbox på taket??

Tacksam för svar innan vecka 10, då jag ska till sälen :P

MVH
Daniel

7
Skaver de? Tycker det är hur hemskt som helst att sätta på lasträcken när man vet att de lämnat stora märken på takräcket...
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

8
På ovansidan är det ett rejält gummiskydd, däremot under så är det "rundad" och lackad metall direkt på, men närm spänner åt dem så blir anläggningsytan mot railsen väldigt bra, och jag har svårt att se att det kan skava. Men jag ska ändå försöka hitta nån liten gummibit och lägga under så att edt är helt riskfritt.

9
Hej

Lite sen med detta inlägg men blev medlem igår, jag har dessa lasträcken från Biltema 199kr och klistra silvertejip (byggtejp) runt de ställen som skulle kunna skava på lacken när man monterar och demonterar räcket. Funkar bra. I övrigt vad gäller kvaliten så får man vad man betalar för. Aningen smäckiga med kromade nitar som börjar rostar efter första vätan/fukten. När de är på plats sitter de stadigt. Om man inte använder dom dagligen så är de helt okej med tanke på prisskillnad mot orginal. ;)
Ceed SW 1,6 Aut Komfort -08, uttagen -09.