Det är en 09. Köpte den 2012. Tyvärr så är jag ägare nummer 2, och naturligtvis så skötte inte försteägaren servicen så 7-årsgarantin gäller inte. Jag får väl skylla mig själv där som inte hade bättre koll på det när jag köpte den. Fast jag har varit helnöjd med både bil och verkstad tills nu.
Pratade med verkstan idag och de har fått hem packningen och den ena slangen. Han såg fortfarande inget leveransdatum, så han skulle undersöka och återkomma. När nu det blir.
Annons
Re: Slang till partikelfilter
12Hade inte spelat roll eftersom inga bilar före 1/1 2010 har 7 års nybilsgaranti enligt kias hemsida.
1. Vilka modeller har den 7-åriga nybilsgarantin? Alla bilar registrerade efter den 1:a januari 2010 levereras med 7-åriga garantin. Garantin gäller för bilar i privat bruk samt tjänste- och förmånsbilar. Inte för bilar i kommersiellt bruk, då gäller nybilsgarantin i 3 år eller 15 000 mil, det som först inträffar.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
13Ha! Då trodde jag rätt när jag köpte bilen (att den var för gammal). Det tycker jag ju att en certifierad Kia-verkstad borde haft koll på.
Men det var de som sa att det var synd att förste ägaren inte hade skött servicen, när jag lämnade in bilen på service första gången efter köpet.
Tack för informationen!
Men det var de som sa att det var synd att förste ägaren inte hade skött servicen, när jag lämnade in bilen på service första gången efter köpet.
Tack för informationen!
14Skulle vilja kolla upp den där slangen som nämns - var exakt sitter den?
15Jag har inte helt koll på det.
Har fortfarande inte hört något från verkstaden angående slang nummer 2.
Har fortfarande inte hört något från verkstaden angående slang nummer 2.