Nu har jag fått nya stänkskydd. När jag lämnade in bilen påpekade jag att jag har fått lite stenskott, inte mycket med det är några prickar på varje sida. Men det var för lite för att dom skulle göra något åt det, enligt han på bilmetro i Hedemora så skulle bilen vara rejält blästrad för att det skulle bli någon åtgärd.
Så det blir att köpa ett lackstift och lägga i själv.
Annons
Re: artikel i vi bilägare
72Snick snack!Linkan skrev:Nu har jag fått nya stänkskydd. När jag lämnade in bilen påpekade jag att jag har fått lite stenskott, inte mycket med det är några prickar på varje sida. Men det var för lite för att dom skulle göra något åt det, enligt han på bilmetro i Hedemora så skulle bilen vara rejält blästrad för att det skulle bli någon åtgärd.
Fel orsakade av felaktig konstruktion ska lagas på garanti. Jag fick iofs tjata i 3 månader innan de gjorde vad de ska göra = lacka om.
Ge dig inte, bilfolk tycks vara latare och slöare än hantverkare så det är bara att jaga, om du orkar
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
73Jo man lär väl tjata lite kanskeGrief skrev:Snick snack!Linkan skrev:Nu har jag fått nya stänkskydd. När jag lämnade in bilen påpekade jag att jag har fått lite stenskott, inte mycket med det är några prickar på varje sida. Men det var för lite för att dom skulle göra något åt det, enligt han på bilmetro i Hedemora så skulle bilen vara rejält blästrad för att det skulle bli någon åtgärd.
Fel orsakade av felaktig konstruktion ska lagas på garanti. Jag fick iofs tjata i 3 månader innan de gjorde vad de ska göra = lacka om.
Ge dig inte, bilfolk tycks vara latare och slöare än hantverkare så det är bara att jaga, om du orkar
KIA Cee´d CRDI Komfort -10
74Tråkigt, men så är det tyvärr. De gör inte en minut extra verkar det som. På min vita blev det ingen skillnad alls, och lacken är stenhård till skillnad från original...Linkan skrev: Jo man lär väl tjata lite kanskeMen frågan är hur det kommer se ut om dom ska lacka om på ett ställe, om det kommer bli nyansskillnader och synas att det är omlackerat.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
75Mailade KIA eftersom dom på verkstaden nekade mig omlackering.
Det är alltid verkstaden som avgör om en ev. skada/förslitning är av den art att den kan anses vara ett garantiärende, eller om det är fråga om någon form av normal förslitning
Det är alltid verkstaden som avgör om en ev. skada/förslitning är av den art att den kan anses vara ett garantiärende, eller om det är fråga om någon form av normal förslitning
Senast redigerad av _Morgan_ den 07 okt 2011, 20:29, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Nämner inga namn.
Anledning: Nämner inga namn.
76Det är ju rent skitsnack. Självklart är det KIA som bestämmer hur deras lackgaranti skall gälla.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE
77Hota med att vända dig till motorpressen, exempelvis Vi bilägare. Det brukar tyvärr behövas denna typ av påtryckningsmedel för att det skall hända något.Linkan skrev:Mailade KIA eftersom dom på verkstaden nekade mig omlackering.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT
78Backis skrev:Hota med att vända dig till motorpressen, exempelvis Vi bilägare. Det brukar tyvärr behövas denna typ av påtryckningsmedel för att det skall hända något.Linkan skrev:Mailade KIA eftersom dom på verkstaden nekade mig omlackering.
Ja jag tänkte göra det. Svarade på mailet jag fick i fredags, väntar på svar igen nu får se vad han skriver då.
79Hade kontakt med Kia i Göteborg idag. Inget snack angående omlackering eller inte.
Bilen ska in i början av april för både byte av stänklappar och omlack (lång kö hos lackfirman).
Så håller dom detta ska jag inte klaga längre.
Bilen ska in i början av april för både byte av stänklappar och omlack (lång kö hos lackfirman).
Så håller dom detta ska jag inte klaga längre.
80i dag fick jag nya stänkskydden monterade hos windahls bil i västerås.snabb service och trevlig personal,