Är det någon som vet skillnaden på Kia Ceed 1.6 GDI G-line och Kia ceed 1 6 CRDI G-line 2016 får snart gråa hår fattar inte ett dugg av skillnaden av dessa 2.
Tacksam för svar inne på min 3-e kia
Annons
Re: Ang kia ceed
2Skillnaden är väl att GDI är bensin (Gasoline Direct Injection) och CRDI är diesel (Common Rail Diesel Injection)...
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08
3Westman skrev:Skillnaden är väl att GDI är bensin (Gasoline Direct Injection) och CRDI är diesel (Common Rail Diesel Injection)...
4På min Kia ceed sw gdi aut-16 står det växellåda =okänd och däck dim 195/65 R15 men jag har 205/55 R16 man undrar vad dom håller på med 
5
Växellåda okänd = dubbelkopplingsautomat (automatisk manuell).
Däckdimensionen avser standardhjul men bilen är även godkänd med en storlek större så att säga.
Skatten skiljer beroende på motor och typ av växellåda (drivmedel/utsläpp) "automatlådan" tar lite mer bränsle, därmed ökar utsläppet.
Däckdimensionen avser standardhjul men bilen är även godkänd med en storlek större så att säga.
Skatten skiljer beroende på motor och typ av växellåda (drivmedel/utsläpp) "automatlådan" tar lite mer bränsle, därmed ökar utsläppet.
6Om du tankat diesel och bilen fungerar som den ska så har du förhoppningsvis en diesel 
Kia Ceed Action 1.4 crdi.
Samt flera gamla folkvagnar =)
Samt flera gamla folkvagnar =)
7Det står 'Diesel' på mitt tanklock, och gjorde på förra Ceeden också.
Det var fel i ÅFs register när jag tog ut min bil i december. När jag beställde så valde jag mellan silver och mörkgrå, men jag beställde en silver. Säljaren kollade på lagerförda bilar i datorn och hittade en silver, så jag beställde den. När jag skulle hämta min bil så fanns det ingen silver i hallen att hämta. Dock en mörkgrå som hade det regnumret som jag hade skrivit avtal på. Så det blev lite rörigt. Vi kollade tillsammans i deras dator, där stod det att den skulle vara silver. I bilregistret står det grå.
Det slutade med att jag tog den grå, men fick lite kompensation.
Det var fel i ÅFs register när jag tog ut min bil i december. När jag beställde så valde jag mellan silver och mörkgrå, men jag beställde en silver. Säljaren kollade på lagerförda bilar i datorn och hittade en silver, så jag beställde den. När jag skulle hämta min bil så fanns det ingen silver i hallen att hämta. Dock en mörkgrå som hade det regnumret som jag hade skrivit avtal på. Så det blev lite rörigt. Vi kollade tillsammans i deras dator, där stod det att den skulle vara silver. I bilregistret står det grå.
Det slutade med att jag tog den grå, men fick lite kompensation.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver