Annons

Re: Styrning av Ipod/Iphone via rattkontroller

11
Jag fick heller inte denna kabel till min kia som nu är ca 4 veckor gamma.
Mailade dock Kia ang detta och fick snabbt svar tillbaka att jag skulle kontakta min ÅF så skickar dem kabeln till mig.
Tidigare hade jag en kabel med 3,5 mm plugg i bägge ändarna men då missade man rattkontrolleringen. Med den nya kabeln så fungerar allt felfritt. Kan även tillägga att den fungerar kanon på
Min Iphone 4
Sambons Iphone 3gs.

Nackdelen är väll att den spelar upp musiken i bokstavsordning av nån kosntig anledning.
Men men fa* man ska väll inte klaga för mycket heller ;)

Ha det fint o lycka till med nya bilen.

Mvh
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Annons

12
r_o_n skrev:Däremot så verkar det som om vi med lite äldre ceed kan spela r*ven av alla nya ceed. Otroligt bra tryck i originalhögtalarna på de lite äldre ceed. Har fattat att de nyare inte spelar i närhten lika klart/högt.
Skruvar man ner diskanten på -2 och ful bas så kan jag spela upp till 28 (max 35) på volymkontrollen.
Håller med till viss del. Åker pro_cee'd -08 nu och har beställt en Cee'd SW -11 och jämförde just ljudet när jag provåkte idag. Tyckte först att det spelade mycket sämre, men efter att ha spelat ett tag så var jag inte lika säker längre.

Helt klart är att ljudnivån är högre nivå för nivå på gamla stereon, men å andra sidan så skramlar det så i dörrsidorna uppåt nivå 20 att det är olidligt.

På nya gick det att spela den hela vägen ut (35) utan att det spelade illa. Lite tunnare bas dock.

Någon som lyckats få ut ljudet i högtalarna via bluetooth när man ringer? Provade en HTC Hero och en SE X10 Mini och det var bara medialjudet som ville spela, samtalsljudet kom i telefonen.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

13
Jo, jag kliver in i bilen med min Iphone i fickan. Om det ringer sänks stereoljudet och jag trycker på lyft-luren knappen som sitter på ratten. När samtalet avslutas återkommer musiken i stereon. Bluetooth fungerar alltså bra, men jag har bara testat i en vecka. :)

Spelar jag musik via Bluetooth får jag inte låtinformation på radions display. Svårnavigerat. Dottern sitter fram i passagerarsätet med Ipod Nano anslutenvia "specialkabeln" och det fungerar bra.

Min Iphone kopplad med den kabeln fungerar inte så bra, den "hoppar" mellan Bluetooth och kabel.

USB minne fungerar bra, speciellt om man kör och inte vill pilla på en Ipod eller telefon. Med USB-minne kan man hoppa mellan album (upp-ner pilar) på stereon (går inte med Ipod) som är bra om man har massor av mappar med musik.

14
lhasa skrev:Jo, jag kliver in i bilen med min Iphone i fickan. Om det ringer sänks stereoljudet och jag trycker på lyft-luren knappen som sitter på ratten. När samtalet avslutas återkommer musiken i stereon. Bluetooth fungerar alltså bra, men jag har bara testat i en vecka. :)

Spelar jag musik via Bluetooth får jag inte låtinformation på radions display. Svårnavigerat. Dottern sitter fram i passagerarsätet med Ipod Nano anslutenvia "specialkabeln" och det fungerar bra.

Min Iphone kopplad med den kabeln fungerar inte så bra, den "hoppar" mellan Bluetooth och kabel.

USB minne fungerar bra, speciellt om man kör och inte vill pilla på en Ipod eller telefon. Med USB-minne kan man hoppa mellan album (upp-ner pilar) på stereon (går inte med Ipod) som är bra om man har massor av mappar med musik.
Får kanske damma av min eländigt sega iPhone 3G och börja begagna den igen då... :)

USB-minne brukar fungera bra, men för min del blir det Spotify via Bluetooth eller 3.5 mm
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]