Tjena, hade tänkt att xenonkonvertera helljuset, tänkte då köpa nya plastlock eftersom man måste borra hål i dom! Är de någon som vet om de är samma lock till ceed som sorento och optima? Finns nämligen till dom på den sidan ja skall beställa xenon och lite annat pill..
Mvh Strand
Annons
Re: Xenonkonvertera, strålkastarlock?
2Har tänkt samma tanke fast LED konvertera .
Har en 3D skrivare så tänkte se om jag kan göra nya modifierade strålkastarlock .
Men lär nog dröja innan man lyckats få till något bra , med den kunskapen jag har nu
Har en 3D skrivare så tänkte se om jag kan göra nya modifierade strålkastarlock .
Men lär nog dröja innan man lyckats få till något bra , med den kunskapen jag har nu
3Hittade ceedlock på eBay, inte köpt, men de verkar finnas där.
Läs på riktigt ordentligt innan du väljer led i helljus. Är själv med i tre grupper på FB om billjus. Ingen där skriver något bra om LED. Men om du gör det, posta gärna själv om hur det blev.
Läs på riktigt ordentligt innan du väljer led i helljus. Är själv med i tre grupper på FB om billjus. Ingen där skriver något bra om LED. Men om du gör det, posta gärna själv om hur det blev.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
4Beror nog på vad för led du konverterar med ,man måste ju upp i dom fläkt kylda varianterna.
Fördelen med Led mot xenon på hel ljuset är ju att du får full styrka direkt .
Körde med xenon på extra ljusen tidigare med ett enormt ljus
, men är det kallt ute så tar det en stund innan man har full styrka
Fördelen med Led mot xenon på hel ljuset är ju att du får full styrka direkt .
Körde med xenon på extra ljusen tidigare med ett enormt ljus
5Okej, tack så mycket!
Är de någon som vet hur de är med garanti ifall man kopplar in en ledramp själv?
Är de någon som vet hur de är med garanti ifall man kopplar in en ledramp själv?
6Min verkstad (Hedins) sa att är det bara fackmannamässigt utfört så går det. Kör krympslang och buntband och gör det snyggt så kan de inte klaga på något.Strand92 skrev:Okej, tack så mycket!
8Okej, var skall man ta styrströmmen ifrån? Så de syns minst? 
9Det står däremot i en annan tråd, i detta inlägg http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php? ... 697#p26048Strand92 skrev:Okej, var skall man ta styrströmmen ifrån? Så de syns minst?