Annons

Nybliven Ceed ägare! stänkskydd mm.

1
Hej! Är numera ägare till en Kia Ceed sw SPE2.

Jag gick från en Audi A4 Avant modell nyare, men kvalitetssteget ner var inte alls så stort som jag förutsett.

Visst bullrar den mer men överlag är jag nöjd!

Nu till mina frågor.

Nån som kan säga mig om jag har de stora eller små stänkskydden fram? (bif. bild)

Jag har fått ett släpp i det svarta runt dörrarna så man ser den vita lacken under. Kan inte se hur jag har kunnat slå i något där så högt upp. Bifogar bild på det med.
Någon som har varit med om att det har släppt färg där?

Hälsningar,

Ola
Bilagor
lacksläpp.jpg lacksläpp.jpg Visad 2876 gånger 159.76 KiB
stänkskydd.jpg stänkskydd.jpg Visad 2876 gånger 215.76 KiB
Annons

Re: Nybliven Ceed ägare! stänkskydd mm.

3
Det där är standardstänksskydden. Jag hade dom till att börja med då verkstaden gjorde fel vid leverans, jag hade beställt extra stora. Med den modell du har fick jag lackskador redan efter 150 mil ca, slutade med omlack av trösklar och dörrar.

Så betala de där 800kr för extra stora, måste du betala omlack själv så tar en kia verkstad 10274kr för trösklar samt 2 dörrar.

Nu blev 800kr rena rama fyndet va? :D
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

5
Standardakydden funkar säkert bra med 16" fälgarna. 17" är dock aningen bredare utåt och i min åsikt kräver de extra stora skydden. De är inte så attans mycket större, men de har en liten kant utåt som går flera centimeter högre upp sidan, vilket gör stor skillnad med 17" fälgarna.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

7
Ok! tack för svaren..

Är det någon som fått dessa av ÅF? Eller det är extrautrustning?

Bif. nya bild om det var tveksamheter om jag hade stora eller små..

Kan tillägga att jag har kört runt 100 mil och tvättade bilen efter fotona och har inte märkt någon blästring..

Är det någon som kan lägga upp en bild på dom stora?

Med vänlig hälsning, Ola
Bilagor
bil2.png bil2.png Visad 2648 gånger 1.4 MiB
bil.png bil.png Visad 2648 gånger 1.27 MiB

9
Då har jag dom små, dock sa säljaren att det var dom stora då jag sa att jag ville ha det när jag beställde bilen :roll:

Har mailat säljaren och skickat bilder 2ggr utan att få svar om stänkskydden samt dom dåligt monterade vinylskydden samt den extremt veka fjädringen i bak..... inget svar på 2 mån, är väl roligare att sälja än att svara på åsikter om det man köpt :wave:
Sportage GT-line