Tjenare!
Programmerade om min styrbox med hjälp av dalahästar.nu för ett antal veckor sen i min 1,6 crdi 2014 sw. Innan så låg förbrukningen på runt 0,5l/mil. Men nu efter omprogrammeringen så kommer jag aldrig över 0,45l/mil på samma körsträcka. Största skillnaden på förbrukningen ligger mellan 70-100km/h, men även skillnad på större motorväg också. Sen har bilen fått ett betydligt lyft när det kommer till motorkaraktären, känns mycket roligare att köra.
Kan starkt rekommendera till alla här inne som funderar på att programmera om sina styrboxar!
Annons
Re: Ecu optimering från dalahästar.nu
2Några siffror på prestandan?
Tar de över motorgarantin på bilen?
Tar de över motorgarantin på bilen?
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
3Är det siffror du fått från färddatorn eller har du räknat ut dem själv i samband med att du tankat?snik3r skrev:Programmerade om min styrbox med hjälp av dalahästar.nu för ett antal veckor sen i min 1,6 crdi 2014 sw. Innan så låg förbrukningen på runt 0,5l/mil. Men nu efter omprogrammeringen så kommer jag aldrig över 0,45l/mil på samma körsträcka. Största skillnaden på förbrukningen ligger mellan 70-100km/h, men även skillnad på större motorväg också.
Kia Niro PP2 2017
5Oj, det hade jag inte vågat göra då all garanti faller på motor.
Jag har en extern trimbox som jag plockar ur vid varje verstadsbesök...ingen som sett något än i alla fall
då den är "orginal" när den är på verkstad.
Vore intressant och veta om trimföretaget tar motorgarantin ?
Jag har en extern trimbox som jag plockar ur vid varje verstadsbesök...ingen som sett något än i alla fall
då den är "orginal" när den är på verkstad.
Vore intressant och veta om trimföretaget tar motorgarantin ?