Tjena. Jag har autolås på vilket jag vill ha. Men när man stannar och öppnar ena dörren så borde alla andra dörrar också öppnas, man skall inte behöva trycka på knappen.
Hänt flera gånger när man ska parkera bilen i bur så går man ut från bilen och ska ta något från passagerarsätet så går det inte att öppna dörren så får man springa runt och trycka på upplåsningsknappen.
Jävligt störigt! Finns det något man kan göra åt detta så alla dörrar låses upp vid dörröppning?
Annons
Re: Få alla dörrar att låsa upp sig när man öppnar en dörr?
2Inte vad jag vet, men drar du två gånger i öppningshandtaget låses dörren iaf upp vår Ceed.
3Jag behöver ej dra två gånger om jag inte minns fel, men lås knappen i instrumentpanelen blinkar att de andra dörrarna är låsta så jag får trycka den om jag vill att dom andra också ska öppnas.
6
Via färddatorn hittar du lite inställningar. Låt nyckeln sitta i och vrid till läget där instrumentpanelen vaknar, bläddra med pil upp och ner på ratten så hittar du en inställningsmeny. Där kan man göra inställningar för automatisk dörröppning, follow-me-home ljuset, om bilen ska blinka tre gånger med blinkers om du duttar på spaken o.s.v.
På ingång: KIA Cee'd SW 1.6 CRDI MY14
Få alla dörrar att låsa upp sig när man öppnar en dörr?
7Kan du skriva ett mer detaljed svar på hur man går in till inställningar. Jag lyckades inte igår.
Bara om jag höll in knappen setup så kom det Vad jag jag tror var mjukvaru version
Bara om jag höll in knappen setup så kom det Vad jag jag tror var mjukvaru version
8Det är alltså inte stereon du ska pilla på utan displayen mitt i hastighetsmätaren
[youtube][/youtube]
På ingång: KIA Cee'd SW 1.6 CRDI MY14
9Kugghjulssymbol, då trycker du knappen med en "entersymbol" på jfr tangentbordet till datorn. Sedan där kan du gå in i undermenyer för fler val...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
10Ska testa omedelbart.Ronnie skrev:Kugghjulssymbol, då trycker du knappen med en "entersymbol" på jfr tangentbordet till datorn. Sedan där kan du gå in i undermenyer för fler val...