Hey allihop,
Nu har vi blivit 222 medlemmar på forumet, och många som är aktiva nästan dagligen. Många är nöjda med sina bilar, andra inte. Tidigare i år funderade jag på att lägga ner forumet, men det märks att det är uppskattat så det får hänga med.
Vi har högt i tak här och diskussionerna kan ofta gå varma. Jag har än så länge inte behövt moderera ett enda inlägg eller svar och tycker vi ska fortsätta ha det så.
Ni stackare som sitter med måndagsexemplar av era KIA, eller ni som bara haft något enstaka fel ni upplevt att ni inte fått respons för hos KIA; nästa år tar vi ett krafttag och gör ett upprop som vi presenterar för KIA. Jag är medveten om att det ser likadant ut på andra forum. Många problem är inte nödvändigtvis symptomatiska för KIA eller alla deras bilar. Anekdotbevis som att min kusin vägrar köpa diesel på en viss station för hans kompis traktor skar efter han tankat där håller såklart inte. Fyller man rent vatten istället för spolarvätska när det är -25 grader ute får man skylla sig själv osv. Men självklart ska vi inte behöva stå ut med fel som är generella för hela linjen. T ex har jag själv inte fått min rostiga backlucka åtgärdad fast det snart gått ett år.
Jag har jag lärt mig mycket mer om bilar efter jag köpte min cee´d än jag visste innan. Mycket tack vare det här och andra forum. Som administrator söker jag gärna runt på nätet när jag ser om någon har problem (eller om jag själv haft det, som när fönsterhissarna krånglade). Det glädjer mig att se flera blivande moderatorer bland er som har djupa kunskaper om era bilar.
Vi hoppas att 2011 blir ett grymt bra år för oss KIA ägare och att forumet växer så det knakar.
Så, GOD JUL på er!
och
GOTT NYTT ÅR!
Peter
Annons
Re: God Jul allihop
3Bra med ett forum, tack för det. 
God fortsättning på julen och ett
GOTT NYTT ÅR!
God fortsättning på julen och ett
GOTT NYTT ÅR!
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Re: God Jul allihop
4Hej!
Låter kalas med ett upprop mot KIa. Hanteringen av bästerskadorna har dragit ut ordentligt å tiden, är ordentligt less på Kia
Jag kan inte fatta att Ceed kan sälja så bra, men folk kanske inte bryr sig så mycket om hur lacken ser ute efter 2-3 år....
Min egen erfarenhet är att ÅF gör så gott de kan men att Kia centralt inte bryr sig så mycket.
Mitt förslag är att ni alla som är missnöjda hör av er till Vi Bilägre och berättar om era problem, de har ju lite vana av att granska Kia.
GoD Jul!
Låter kalas med ett upprop mot KIa. Hanteringen av bästerskadorna har dragit ut ordentligt å tiden, är ordentligt less på Kia
Jag kan inte fatta att Ceed kan sälja så bra, men folk kanske inte bryr sig så mycket om hur lacken ser ute efter 2-3 år....
Min egen erfarenhet är att ÅF gör så gott de kan men att Kia centralt inte bryr sig så mycket.
Mitt förslag är att ni alla som är missnöjda hör av er till Vi Bilägre och berättar om era problem, de har ju lite vana av att granska Kia.
GoD Jul!