Annons

Extra stora stänkskydd ceed sw ?

1
Enligt kias hemsida under tillbehör finns det extra stora stänkskydd, jag beställde detta på min bil, bak sitter dem monterade, fram är det en liten standard bara, stället jag köpte via hävdar att jag har de stora och att det inte finns större.

Dessa har jag fram idag(verkstaden hävdar de är extra stora).
Kia standard stänkskydd.jpg Kia standard stänkskydd.jpg Visad 5643 gånger 15.04 KiB
Dessa är det jag beställde vid köpet av bilen och som finns på kias hemsida men ej på min bil och verkstaden hävdar inte finns.
Stänkskydd fram extra stora.jpg Stänkskydd fram extra stora.jpg Visad 5643 gånger 15.03 KiB
Så nu undrar jag om någon här har extra stora original stänkskydd runtom och kan lägga ut bilder samt även reservdelsnumret på dessa?
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Annons

Re: Extra stora stänkskydd ceed sw ?

6
Var ned till stället jag köpte bilen, i datorn har mekanikern som gjorde leveransklart noterat att min bil hade de stora skydden och därför blev det som det blev. Damen i reservdelsdisken gick dock ut och kollade och bokade sen in oss för att få saken korrigerad, för på min sitter de små.

Så saken har nu löst sig.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

8
Någon som vet priset på dessa samt om dom är bökiga att montera.

Kör en hel del grusväg på semestern och vore gôtt att skydda sig lite mera.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Pearle Black

10
De större stänkskydden ska enligt min Kia verkstad inte göra nån större nytta tyvärr. Blir väldigt mycket grussprut ändå.

Den verkstaden har hjälpt kunder som haft önskemål att trixa dit en universalmodell, som skyddar bättre.

Jag köpte stänkskydd på Biltema och monterade utanpå de befintliga. Nöjd hittills iaf, tyvärr ingen bild.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta ... 000032290/
Kia Ceed Action 1.4 crdi.
Samt flera gamla folkvagnar =)