Annons

Kass på tyska, passar denna klädsel?

1
Hittade en snygg (nåja) svart/svart eller svart/grå klädsel i konstläder på eBay.
Det står att den passar Ceed , men inte något om årsmodell. Någon som vet?
930kr + 150kr i frakt är ju inte så dyrt...
http://www.ebay.com/itm/400580043026?_t ... EBIDX%3AIT
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Kass på tyska, passar denna klädsel?

2
Min skoltyska från grundskolan ska man kanske inte lita på men visst verkar det väl som att det skulle passa. Med lite lexikonhjälp så kan man utläsa att det är konstläder i kraftig kvalitet och alcantara och att det är anpassat för airbag. Såg inte att det stod KIA nånstans men kusinerna från Hyundai fanns ju.
Sportage 1,7 crdi 2015 SE
Drar på somrarna runt på en Knaus Sport 420 QD Husvagn på 1200 kg

3
Anpassat för airbag.... jovisst men funkar det? Tror knappast dom har provat det ens, säkert bara sytt lite glesare eller med klenare tråd. Inget jag skulle lita på. Hellre få lite smuts på orginalklädseln än att banka in skallen ifall man krockar.

Sen har ju kia fått till hyfsat snygga stolar och denna "klädseln" förstör ju hela utseendet interiört. (min personliga åsikt såklart....)
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech

4
para skrev:Anpassat för airbag.... jovisst men funkar det? Tror knappast dom har provat det ens, säkert bara sytt lite glesare eller med klenare tråd. Inget jag skulle lita på. Hellre få lite smuts på orginalklädseln än att banka in skallen ifall man krockar.

Sen har ju kia fått till hyfsat snygga stolar och denna "klädseln" förstör ju hela utseendet interiört. (min personliga åsikt såklart....)
Jag har letat på nätet efter någon svensk firma som har överdragsklädsel till en Ceed, hittar inget alls.

Men dina argument är ju rätt bra iofs....
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

5
Hej!

Jag är från Tyskland så tror jag kan hjälpa. Fast det är jättedålig tyska, några meningar går nästan inte att förstå...

Som jag förstår är mittdelen, sidodelen och bakdelen i Vellour. Bara de smala sidodelar på framsidan är konstläder.
Klädseln ska passa alla bilar om sätet inte har för stor böjning. Man ser det också på bilderna, är ju nästan bara raka ytor och linjer.
Man måste kunna ta av nackstödet.
Det måste finnas ett hål mellan sittdelen och ryggdelen i sätet. Oklart om alla eller framsäten.
På baksätet finns det tre blixtlås så att man kan dela överdraget i tre delar?!? Men bara sittdelen...
Hål för säkerhetsbälten måste man själv kapa om det behövs står det.
Ska finnas ställen som är sydd mindre stark där airbags brukar sitta.

Var väl det väsentliga jag hittade. Skulle personligen inte tro att det passar bra...

Peter
Ceed SW 1,6 Crdi 2013

6
PeterBe skrev:Hej!

Jag är från Tyskland så tror jag kan hjälpa. Fast det är jättedålig tyska, några meningar går nästan inte att förstå...

Som jag förstår är mittdelen, sidodelen och bakdelen i Vellour. Bara de smala sidodelar på framsidan är konstläder.
Klädseln ska passa alla bilar om sätet inte har för stor böjning. Man ser det också på bilderna, är ju nästan bara raka ytor och linjer.
Man måste kunna ta av nackstödet.
Det måste finnas ett hål mellan sittdelen och ryggdelen i sätet. Oklart om alla eller framsäten.
På baksätet finns det tre blixtlås så att man kan dela överdraget i tre delar?!? Men bara sittdelen...
Hål för säkerhetsbälten måste man själv kapa om det behövs står det.
Ska finnas ställen som är sydd mindre stark där airbags brukar sitta.

Var väl det väsentliga jag hittade. Skulle personligen inte tro att det passar bra...

Peter
Tack Peter. Nackstödet är fast p.g.a. wiphlassskyddet.
Jag tror jag avstår den klädseln då. Ska den passa många modeller så passar den nog dåligt isf.