Skrev idag på papperen för en ny Ceed . Hoppas jag blir nöjd, har föregående 14 år kört volvo v70 och med den senaste är jag riktigt missnöjd, en 2,4d -09.
Kian jag beställde är en 1,6 crdi sportswagon special edition 2, 17" hjul, panoramasoltak, dark gun metal lack, extraval var dragkrok, gummimattor överallt, stora stänkskydden runtom, skyddsfilm på utvalda ställen på lacken, motorvärmare med kupeuttag.
Priset landade på 215000kr med alla rabatter.
Bra affär eller ej ?
Annons
Re: Ny Kia ceed
2Tycker det låter som att du gjort en kanonaffär! Har själv ägt Mercedes, Ford, Saab etc. men har varit mest nöjd med Kia. Sen finns det såklart brister hos Kia, men för det priset får du otroligt mycket bil för pengarna.
Lycka till och hoppas du blir nöjd med din nya kärra!
Lycka till och hoppas du blir nöjd med din nya kärra!
3Grattis. 
Folieringen är standard. Får du med textilmattorna som annars är original?
Har du provkört tillräckligt med bilen gällande 17" hjul?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
4Kanske lite i dyraste laget?
Blir ju 20tusen för tillvalen, "dragkrok, gummimattor överallt, stora stänkskydden runtom, skyddsfilm på utvalda ställen på lacken, motorvärmare med kupeuttag"
Special edition II säljs för 189900 och metallic 4900
Blir ju 20tusen för tillvalen, "dragkrok, gummimattor överallt, stora stänkskydden runtom, skyddsfilm på utvalda ställen på lacken, motorvärmare med kupeuttag"
Special edition II säljs för 189900 och metallic 4900
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech
5Bilen 221800kr.
Motorvärmare med kupeuttag kostade 5800kr.
Drag 8400kr.
Gummimattor 600kr.
Bagagematta gummi, 700kr.
Stänkskydd fram 800kr.
Stänkskydd bak 800kr.
Skyddsfilm 400kr.
Kampanj -19000kr.
Rabatt - 10200kr.
Så jämfört andra som säljer special edition 2 för 199000kr är jag ca 5000kr över efter mina tillägg via denne handlare, men jag slipper sitta och åka långt för att göra min affär och jag kan bygga upp en bra start som kund hos denne handlare och deras verkstad. Jag får nu mindre än 1 timmes enkel resa till handlaren och verkstaden, övriga handlare ligger 2-4 timmar bort enkel resa, om jag behöver in på verkstad slipper jag ta en heldag bara för det eller i värsta fall, semesterdag för att hinna.
Jag får mer tid kvar till mitt jobb eller fritid istället för resor till och från verkstad/handlare.
Så dessa 5000kr kan vara mycket värt framöver för min del, allt är inte rena kronor och ören i livet.
Nu vill jag bara att dessa 3v ska gå fort.
Motorvärmare med kupeuttag kostade 5800kr.
Drag 8400kr.
Gummimattor 600kr.
Bagagematta gummi, 700kr.
Stänkskydd fram 800kr.
Stänkskydd bak 800kr.
Skyddsfilm 400kr.
Kampanj -19000kr.
Rabatt - 10200kr.
Så jämfört andra som säljer special edition 2 för 199000kr är jag ca 5000kr över efter mina tillägg via denne handlare, men jag slipper sitta och åka långt för att göra min affär och jag kan bygga upp en bra start som kund hos denne handlare och deras verkstad. Jag får nu mindre än 1 timmes enkel resa till handlaren och verkstaden, övriga handlare ligger 2-4 timmar bort enkel resa, om jag behöver in på verkstad slipper jag ta en heldag bara för det eller i värsta fall, semesterdag för att hinna.
Jag får mer tid kvar till mitt jobb eller fritid istället för resor till och från verkstad/handlare.
Så dessa 5000kr kan vara mycket värt framöver för min del, allt är inte rena kronor och ören i livet.
Nu vill jag bara att dessa 3v ska gå fort.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
6Ronnie skrev:Grattis.
Till att börja med, Tack!
Foliering, var och varför ?
Eftersom textilmattorna ingår i grundpriset på bilen ska de med, ligger dom inte där kommer jag begära dom, jag har ju inte betalat 600 kr extra för att slippa dom, allt som ingår i grundbilen ska med, det andra har jag betalat extra för.
Ej provkört med 17 tum, men jag vet att det låter mer än 16 tum ballong, här där jag bor spelar det ingen roll, vägarna är så usla man skulle kunna tro att 16 tum är lika som 20 tum.
7Någon som vet föresten vilket däckmärke som sitter på bilen original?
Jag kommer när de är slut byta till hankook som jag har på min -05 sportage och de är ruggigt tysta på vägarna häromkring.
Jag kommer när de är slut byta till hankook som jag har på min -05 sportage och de är ruggigt tysta på vägarna häromkring.
Ny Kia ceed
8Nu för tiden sitter det continental däck från fabrik, iaf på dom nya Ceedar jag sett (med 16" fälgarna iaf)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
KIA Picanto 1,0Edition 2013
9Hämtade ut min Ceed i onsdags, en dag för sent. Orsak? De sa på Hedin Bil i Borås att under april månad har de en extra kampanj på Motorvärmare och Kupévärmare, så de ville gärna installera detta innan jag hämtade den. 
Vart sitter den?Folieringen är standard.
10Där tidigare årsmodeller av Ceed fick blästringsskador från bakhjulen,Mad John skrev:Hämtade ut min Ceed i onsdags, en dag för sent. Orsak? De sa på Hedin Bil i Borås att under april månad har de en extra kampanj på Motorvärmare och Kupévärmare, så de ville gärna installera detta innan jag hämtade den.
Vart sitter den?Folieringen är standard.
KIA Ceed SW Special edition 2015