Annons

Special Edi 1 & 2

1
Har en fråga kring dessa special edition bilar.

hos en säljare står det SP Edi.
Sen var vi och tittade på hos en annan, då säger han att dom heter nu special edition 2.

Är det samma men att dom säger olika, eller är paketet uppgraderat?
Likaså hittar ingen info om mer exakt vad som ingår i SP Edi 2 paketet, han nämde att t.ex soltak osv.

Tack i förhand :)
Annons

Re: Special Edi 1 & 2

2
Hej,
Skillnaden är att du får elmanövererade stolar samt 17 tums fälgar på edition 2. Tror inte att det skiljer något mer.
Det är Gps samt back kamera på båda modellerna. Soltak är väl tillval, tror jag.

Bosse
Kia cee`d 1,6 crdi SW 2015 Special edition Sand track metallic

5
Citat från http://www.kia.com/se/content_attkopa/kampanjer/

"Special Edition-paketet innehåller bl a backkamera, navigation med sju års fria kartuppdateringar, 17" aluminiumfälgar, panoramasoltak och eljusterbar förarstol."

Var in häromdagen hos en återförsäljare i ett annat ärende och såg en en special edition 2 stående i hallen. Gillade 17-tumsfälgarna. Hade gärna haft såna till mina sommardäck istället för de 16-tummare som jag fick med min.
Kia Niro PP2 2017

6
Ni som har panorama taket, stör ni er på att det blir ljust i bilen/solen skiner in osv?
Frugan som brukar slumra därbak är lite orolig att det blir jobbigt när solen kommer steka på i ögonen.

Vet att det är tonat glas osv, men det måste väl ändå ligga lite störningsmoment ang det?

7
PeterV skrev:Ni som har panorama taket, stör ni er på att det blir ljust i bilen/solen skiner in osv?
Frugan som brukar slumra därbak är lite orolig att det blir jobbigt när solen kommer steka på i ögonen.

Vet att det är tonat glas osv, men det måste väl ändå ligga lite störningsmoment ang det?
Det går att dra för ett solskydd.

9
Elmanövrerade stolar? Tror inte det, men elmanövrerat svankstöd har den...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

10
Ronnie skrev:Elmanövrerade stolar? Tror inte det, men elmanövrerat svankstöd har den...
Fast har inte även komfortmodellen elektriskt svankstöd? Det står ju uttryckligen att special edition (version 2) nu har "eljusterbar förarstol" på t.ex. http://www.kia.com/se/campaigns-and-red ... mpanj15-4/

Special edition 1 fanns både med och utan panoramatak? Är det inte en spec. ed 1 du köpte fast panorama tak? Det vore djävligt fult att lova eljusterbar förarstol om det visar sig att de bara menar svankstödet. Svankstödet är ju dessutom elektriskt på både förar och passagerarstol och här talar man specifikt om förarstolen.
Kia Niro PP2 2017