Synd att det har dragit ut på tiden. Har fått en hel del vita prickar på bakdörrarna nu.
Någon som vet hur dom kommer åtgärda det? Lacka om bara där det är stenskott eller?
Annons
Re: artikel i vi bilägare
32Mitten av december är senaste buden jag har hört.
KIA Cee´d CRDI Komfort -10
33Detsamma gäller mig.Linkan skrev:Mitten av december är senaste buden jag har hört.
Dock verkade verkstadschefen märkbart irriterad på hur Kia skött detta. De hade själva varit tvugna att ringa in och fråga var deras beställda skydd tagit vägen. Det har tydligen varit mycket sånt det senaste..
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
34Hej.JohanL skrev:Detsamma gäller mig.Linkan skrev:Mitten av december är senaste buden jag har hört.
Dock verkade verkstadschefen märkbart irriterad på hur Kia skött detta. De hade själva varit tvugna att ringa in och fråga var deras beställda skydd tagit vägen. Det har tydligen varit mycket sånt det senaste..
Lite fel ställe att fråga detta på.
Men kommer kia att stå för kostnaden av byte av stänkskydden ?
35JA. De hanterar detta som en återkallning. De som inte aktivt väljer att byta sina skydd får detta gjort på kommande service, varken de vill eller inte.Farbrorn skrev:Hej.JohanL skrev:Detsamma gäller mig.Linkan skrev:Mitten av december är senaste buden jag har hört.
Lite fel ställe att fråga detta på.
Men kommer kia att stå för kostnaden av byte av stänkskydden ?
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
36Det sista jag hörde från Carliabil där jag köpte min var att Kia's lager skulle få in stänkskydden i månadsskiftet nov/dec. Får väl se när man får komma in och byta då.
Svart metallic Cee'd SW CRDi Ex Komfort Business -10, avtagbart drag + m&k värmare
37Någon som fått sina stänkskydd bytta?
Och i så fall, hur ser de nya ut?
Och i så fall, hur ser de nya ut?
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT
38Enligt min ÅF ska de nya skydden komma in i mittan av december, jag skulle dock ta det med en nyap salt enligt ÅF.
39[i][b][color=#008000]eco [/color][color=#404040]ceed sw -10:a[/color][/b][/i]
40Har tid för byte nu på fredag.
Återstår att se om verkstaden ringer och bokar om tiden för 3:e gången. Tyvärr skulle jag inte bli förvånad.
Stänkskydden är som Jesus, alla har hört talas om dem, men ingen har sett dom.
Återstår att se om verkstaden ringer och bokar om tiden för 3:e gången. Tyvärr skulle jag inte bli förvånad.
Stänkskydden är som Jesus, alla har hört talas om dem, men ingen har sett dom.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT