Har haft min bil inne säkert 10 - 15ggr på 3 år för garanti ärenden, men har fått betala för att ha en lånebil. är det någon mer som fått betala för det?
kanske bara är jag, Men är det garanti jobb så kan jag faktiskt tycka att det bör vara fri lånebil. eller är jag ute och cyklar?
Annons
Re: Lånebil vid garanti jobb.
2Inte olikt det vi har haft med vår, rost på baklucka, fjärde instrumentbrädan, låscylinder som lagt av och lite annat skoj. Lånebil har jag lyckats tjata mig till en gång av verkstaden direkt, men inget som Kia står för.
Dock upptäckte jag nu senast att vi har ju en non-stop försäkring hos Folksam, som inkluderar helt fri hyrbil i tre dagar om bilen är okörbar, dock var den inne senast för en krockskada.
Dock upptäckte jag nu senast att vi har ju en non-stop försäkring hos Folksam, som inkluderar helt fri hyrbil i tre dagar om bilen är okörbar, dock var den inne senast för en krockskada.
Lånebil vid garanti jobb.
3Även KIA assistans ger gratis hyrbil, när min blev bärgad så hade jag hyrbil en vecka utan att det kostade en krona men då gäller det ju att man måste bärga bilen via assistansen. Angående "låne" bil från verkstaden så har dom rätt att ta ut en självkostnads avgift, jag brukar låna en Ceed SW och då kostar det 230kr och man får betala mer om man kör över 2 mil, vid service är den gratis dock.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
KIA Picanto 1,0Edition 2013