Annons
Annons

Re: En massa småfrågor - innan leverans....

22
kallt_kaffe skrev:
Ronnie skrev:Hämtar bilen 27/2. Har en fråga till.
Hur många nycklar får man med bilen?
Om det är två, är bägge med fjärr till dörrlåsen?
Två och ja.
Tack. :)
Frågar om detta eftersom en del bilmärken snålar in på detta. Finns de som skickar en nyckel samt en bricka med nyckelnumret så man kan beställa en till. Andra skickar med en fjärrnyckel och en vanlig, utan fjärr.
Men då är jag nöjd. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: En massa småfrågor - innan leverans....

23
kallt_kaffe skrev:
Hedan skrev:Jag har fått ner förbrukningen till 0.65 på motorväg med farthållare på 110 - 120. så för mig är det ganska långt ifrån det som stog i papprena.
Hur långt har bilen gått? Var tankar du?

Min bil har snart gått 300 mil och sista tanken så drog den 0.61 vid blandad körning. De två tankarna innan drog 0.67 resp. 0.69. Värt att nämna är att färddatorn visade runt 0.62 på den tank jag fick med bilen (fick den fulltankad) och sen har jag tankat på Ingo (f.d. Jet) och inte kommit i närheten av några 0.62. Sen bytte jag till Din-X och låg på färddatorn ett tag på 0.59 innan den kröp upp till 0.62 innan det blev dags att tanka igen och den verkliga förbrukningen för den den tanken hamnade på 0.61 (blandad körning). Sällan någon längre körning än 30 minuter.

Det är dock för tidigt att säga om det var skillnad på dieseln då det slog om till mildare väder samtidigt som jag bytte station och dessutom sägs det att förbrukningen skall sjunker den första tiden, kanske ända upp till den första 1000 milen. Den kan ju dock vara värt att testa att byta tankställe om du idag oftast tankar på samma station.

Bilen har gått 4500mil. tankar bara på statoil. har faktiskt inte ens provat på någon annan mack.
säljare sa också att den kommer sjunka efter ca 1500mil. men har inte märkt någonskillnad.
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive