Har precis fått min nya Cee'd SW Limited ed. med navigator (lär tydligen vara samma som Fifa ed. med några små små skillnader, vet inte vilka) men har stött på ett irriterande problem, vill kunna ringa upp med min blåtandskopplade Samsung SIII (9300) genom att säga "Ring Pelle" men det händer inget.
Säger jag däremot "Telefonbok" så får jag upp den och kan välja genom röst de namn som visas MEN i 11 fall av 10 är den jag vill ringa i mitten eller slutet av listan och med 180 kontakter och alternativet är då att jag först ska bläddra fram till nästa sida med "Nästa sida" och det skulle jag behöva leka pappegoja och säga 23ggr. innan jag når den sida som har det namnet jag vill ha... om en då.. för har vederbörande fler telefonnummer så får jag inte ens välja mellan HEM, MOBIL eller KONTORs telefon utan systemet väljer då första bästa nummer den hittar i den listan.
Nu fick jag låna en service bil medans min var inne för lite koll med annat.
Denna Cee'd var absolut lågbudget versionen men hade röststyrningen och standard radion. HÄR funkade allt helt utan problem!
Min gissning är att den dyrare navigatorn är mer korkad än standardradion och att man tappar funktioner pga. den.
Ringde upp min leverantör och fick till svar att "att det där med röststyrningen bara är en gimmick och som man inte ska räkna med funkar jämt i olika versioner."
Betalar ju inte en massa pengar för saker som utlovas SKA fungera och sedan är "gimmicks", då kan jag hellre åka till Buttriks.
Någon mer som erfar detta eller ha någon lösning?
Mjukvaruuppdatering? (Är 3~4 veckor gammal från fabrik, låter i så fall lite konstigt.)