Enligt färddatorn så har jag en förbrukning på 0.48 l/mil.
Det blev ganska långsamma mil, mestadels mellan 80-100 Km/h, mycket motorbroms och planerad körning
//Dejntan
Jag körde mellan Halmstad och Landskrona häromdagen. Hela familjen i bilen med barnvagn och alla tillbehör. Farthållaren var ställd på 110km/h och när jag parkerade bilen vid vårt hus på kvällen visade färddatorn 0,48l/mil.mrnenad skrev:Ni som ligger på 0.5l/mil ni måste ju köra med äggskal under pedalen oavsett hur jag försöker så kommer jag inte under 0.59
Min förbrukning sjönk från 0.67 till 0.61 när jag tankade på Din-X istället för Ingo förra gången jag tankade. Men min bil har gått strax under 300 mil och det slog dessutom om till mildare väder ungefär samtidigt som jag bytte station så det är lite för tidigt att säga vad som gjorde skillnaden. Jag tankade idag tank nr 2 från samma Din-X mack så vi får väl se nu om trenden håller i sig. Men jag hade också en lägre förbrukning på den första tanken jag körde och den tankade bilfirman innan jag hämtade bilen. Efter att jag tankade den själv första gången (på Ingo) så har jag inte lyckats komma ner till den förbrukningen jag hade på första tanken som nog låg runt 0.62-0.63 (enl .färddatorn) förrän jag bytte station.drake52 skrev:Min Ceed SW (2010/11) har gått 6000 mil nu och drog ca 0,5 med Statoil Miles eller ST1 betydligt mer med en del andra. Nu med Statoils Miles Bio har det ökat till 0,55 en kontrolltankning med ST1 gav 0,5.
Fler som har samma erfarenhet? Dvs förbrukningen varierar med vilket märke man tankar.