Annons

Re:

11
xzeros skrev:Kallt_Kaffe: Vad har du för lur? Jag har en Xperia Z1 och min display visar ingen info alls. Exfruns ajfån 5S visade ingen info via BT men gjorde det med USB-sladd..
Jag har en Oneplus One som kör Android 4.4.4.

Vilken version av mjukvaran har du i navigationsenheten/bilstereon? Min kom med version 7.4.5 men jag har sedan dessa uppgraderat till 7.5.8 och den har visat info om låtarna i båda dessa versioner. Vilken version av Android kör din Z1:a? Kan ju vara såna saker som har betydelse.
Kia Niro PP2 2017
Annons

12
Jag har kört programvaran som var innan 7.4.5 och framåt, med Nexus 4, 5 och 6 och alla versioner har visat låtinfo i displayen. Skulle vara om Sony gör nåt icke-standard i sin Blåtandsstack.
Kia Sorento EX Komfort (+Navi 7") 2013

Re:

13
oGre skrev:Jag har kört programvaran som var innan 7.4.5 och framåt, med Nexus 4, 5 och 6 och alla versioner har visat låtinfo i displayen. Skulle vara om Sony gör nåt icke-standard i sin Blåtandsstack.
Jag har en LGG2 och min fru har en Samsung S4+ ingen av oss har mer än vårt telefonnamn i displayen när vi kör spotify via blåtand. Hur kollar man programvaran på stereon? Uppdateras den på verkstad?
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort - Cassa White Solid - 2013

Re: En massa småfrågor - innan leverans....

14
En fråga till. Jag provkörde inte ens bilen eftersom den fanns i Göteborg, 20 mil iväg.

ÄR det vanlig nyckel till tändningslåset eller är det en sådan man har i fickan hela tiden?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Re:

16
kiaceeddriver skrev:Jag har en LGG2 och min fru har en Samsung S4+ ingen av oss har mer än vårt telefonnamn i displayen när vi kör spotify via blåtand. Hur kollar man programvaran på stereon? Uppdateras den på verkstad?
Det är nog så enkelt att det är bara de med navigation & backkamera (Special/Limited Edition) som man har denna funktion på. De utan navigations och backkamera stereon har ju en helt annan stereo som förmodligen inte har den funktionaliteten.
Kia Niro PP2 2017

17
En del av de senaste frågorna klarar t.o.m. jag att svara på. :)
De Kia som har 7" skärm med navi och backkamera är de som har utökad bluetooth gällande anslutning av telefon. De med en vanlig led-display har den "gamla" anslutningen, med minmalt med info...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

18
Jag har en executive, med 7tum navi. När jag kopplar ihop telefonen så ser jag, telebok,misasde och inkommna samtal. samt låt,artist,album när jag kör spotify, kör jag med kabel till telefonen när jag lyssnar på spotify så ser man även hur långt det är kvar på låten. ( kan även byta låt via kabeln)

Kurvljus har du. är det xenon på bilen så är det adaptiv kurvljus,
Marcus_Turbo skrev:
hnkl skrev:Kan svara på de frågor som 'Kallt-kaffe' inte hade svar på.

- LED-slingan dimmas inte ner man slår på blinkers.

- Det sitter ett uttag i bagaget. Sitter på höger sida i min. Kan dock inte svara på om det går via tändningslåset.

Håller med angående bränsleförbrukningen. En bra bit ifrån vad det deklarerade värdena. Ligger på 0.65l/mil nu. Dock kör jag med 225/45/17 dubbade. Låg omkring 0.59-0.60 l/mil med sommardäcken som har samma dimension.

Angående vingelvarning eller Line Assist som det heter så är det inget som följer med vanliga Komfort-paketet. Kan inte svara på om Limited edition har det. Skulle gissa på att Business-modellen har det. :)

Business har inte det heller, tror bara det är Excutive'n som har det! Den har ju en led/TFT skärm till mitt mätaren har jag för mig...
Jag har vingelvarnaren. och yes led/tft skärm till hastighetsmätaren, avståndet på dom grymt dåliga parkeringssensorena visas där.

Jag har fått ner förbrukningen till 0.65 på motorväg med farthållare på 110 - 120. så för mig är det ganska långt ifrån det som stog i papprena.
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive

19
Hedan skrev:Jag har fått ner förbrukningen till 0.65 på motorväg med farthållare på 110 - 120. så för mig är det ganska långt ifrån det som stog i papprena.
Hur långt har bilen gått? Var tankar du?

Min bil har snart gått 300 mil och sista tanken så drog den 0.61 vid blandad körning. De två tankarna innan drog 0.67 resp. 0.69. Värt att nämna är att färddatorn visade runt 0.62 på den tank jag fick med bilen (fick den fulltankad) och sen har jag tankat på Ingo (f.d. Jet) och inte kommit i närheten av några 0.62. Sen bytte jag till Din-X och låg på färddatorn ett tag på 0.59 innan den kröp upp till 0.62 innan det blev dags att tanka igen och den verkliga förbrukningen för den den tanken hamnade på 0.61 (blandad körning). Sällan någon längre körning än 30 minuter.

Det är dock för tidigt att säga om det var skillnad på dieseln då det slog om till mildare väder samtidigt som jag bytte station och dessutom sägs det att förbrukningen skall sjunker den första tiden, kanske ända upp till den första 1000 milen. Den kan ju dock vara värt att testa att byta tankställe om du idag oftast tankar på samma station.
Kia Niro PP2 2017