Annons
Annons

Re: Dåligt helljus

72
Medan man väntar på bilder. Kan någon rekommendera en tvåradig (enradig?) ramp med kree-led?
En som passar designmässigt i fronten på (nya) Ceed SW.
Går de att montera över skylten? Led tappar så otroligt med ljus under skylten samt att den är väldigt usatt där för stenskott osv.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

74
Så här har jag monterat led rampen, var tvungen att klippa bort nätet bakom för att den skulle få plats.

Tycker det blev bra, med tanke på alternativet som var stora vanliga extraljus.

Bild

Bild
Kia Ceed Action 1.4 crdi.
Samt flera gamla folkvagnar =)

75
Redwee skrev:Så här har jag monterat led rampen, var tvungen att klippa bort nätet bakom för att den skulle få plats.

Tycker det blev bra, med tanke på alternativet som var stora vanliga extraljus.

Bild

Bild
Hur blir ljusbilden med så låg montering? Fronten på nya Ceed inbjuder ju designmässigt inte direkt till extraljus, men där du har den är den ganska diskret...
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

76
Endel ljus blir ju på marken direkt framför bilen vilket inte är bra, men jag märker inga problem i att den sitter lågt monterat. Vid skarpa krön möjligtvis.

Den lyser upp väldigt bra. Ska försöka ta en bild.

79
Klicka på min lilla bild så ser ni hur min är monterad i den undre läppen, iof lätt att stjäla, men bor ute på landet.

Har inte märkt av vibrationer.

Min ramp kostade ungefär 1500kr, köpt på Aliexpress.

80
Redwee skrev:Klicka på min lilla bild så ser ni hur min är monterad i den undre läppen, iof lätt att stjäla, men bor ute på landet.

Har inte märkt av vibrationer.

Min ramp kostade ungefär 1500kr, köpt på Aliexpress.
Det finns ju specialskruvar till bl.a. lås i dörrar. Dessa går ju bara att skruva på ett håll.
Eller så tar man thorx, tror inte buset bär runt på rätt sorts verktyg...