Annons
Annons

Re: Däcktrycksensorer

2
Man måste inte ha däck med lufttryckssensor men det innebär att man får leva med en varning i instrumentpanelen. Om man tycker det är värt några tusen att slippa är väl upp till var och en.
Kia Ceed 2014 1.6 Bensin DCT Limited Edition

3
Vad är det för typ av varning?
Piper det var gång man startar bilen eller är det bara en varningslampa?
Det här med tpms verkar lite tråkigt, 3000kr och så håller batterierna max fem år, sen är det bara att betala 3000kr igen.
Har man det i vinterfälgarna också så är det totalt 6000kr på fem år!!

5
Ska själv köpa en Ceed SW -15 nu i januari, tror jag det blir.
Det finns ju lösningar på allt. Denna lösning har jag tänkt mig för den lysande lampan.
Bild
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

7
scott10 skrev: Passa på nu när hedin har sin kampanj.
Vet du mer om kampanjen? Det jag ska ha är en SW special edition (panoramaglastak, backkamera, navi osv)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

9
Apropå däcktryckssensorerna så larmade en av mina häromdagen när det var typ 10-15 minus ute. Kollade i instruktionsboken och den säger att det skall vara 2.2 i däcktryck på alla 4 däcken oavsett last. Däcket som larmade hade 2.1 så jag fyllde det till 2.2 och passade på att även kolla de andra hjulen.

Det visade sig att de andra hjulen hade 2.4-2.5 i däcktryck så det slutade med att jag ändrade alla däcken till 2.4. Detta var alltså vad bilen levererades med som ny och med tanke på hur kallt det var ute så gissar jag att den levererades med ca: 2.5 i däcken utom möjligen det däck som larmade (eller så läcker det luft ur det däcket).

Vad har ni andra för däcktryck? Lite förvånad över att bilen inte levererades med det däcktryck som står i bruksanvisningen.
Kia Niro PP2 2017