Annons

Re: Kia ceed köp

11
kalletheman skrev: Okej så det är så det ligger till, är du nöjd med din?? Kan du rekommendera mig att köpa den?? Hur ser du på bullernivån?
Jag är jättenöjd med min bil, men det beror ju förstås på vad man har för förväntningar. Den bullrar väldigt mycket mer än bilarna jag hade innan (BMW 325 kombi och 523 sedan), men det var jag liksom inställd på...

Ska jag gnälla på nåt är det då snarare att den är törstigare än jag tänkt mig, men det kan jag leva med.

Åk till nån handlare och provkör ett par olika examplar av gamla ceed och se hur de verkar.

/Mek
Kia cee'd sw Premium Edition 2012 Piston grey
Annons

12
kalletheman skrev:Jo det är klart men då pratar vi 89hk motorn och det är inget alternativ, 127hk ligger ute för runt 160000, men jag ska tillbaka till firman imorgon och har för avsikt att försöka få ner den till 110 i alla fall, enligt vädering på bilpriser.se så är 110-120000 rimligt pris hos bilhandlare.

Det man läser annars om Ceeden är ju bullernivån, ni som har den och kört mycket hur är bullret?? Är det i nivå som är rimlig eller ligger det långt över???
Min är 128hk, 1350mil. SW komfort diesel. Jag får inga 160000 för den, 140 max
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech

13
Hur mycket mer ska jag pruta idag när vi ska diskutera affären, är det rimligt att t få ner den till 105000??? Gillar verkligen bilen, det enda är att jag är lite skeptisk till 7000mil med det behöver jag kanske inte vara????
Mvh