Annons

Re: 15" fälgar

11
"Vindrutetorkaren kanske? "

OK kärra vänner om ni har diesel Kia varsågod och försatt köra med 15 " vi får se vad kommer att hända med "Vindrutetorkaren kanske? " tack för ett bra snack, trodde att Kia Forum hade lite högre kommunikations nivå men nja, samma ski..t som man hittar överallt på nätet! : :thumbdown:
Kia Ceed 1,6 CRDI SW 2013 sirius silver
Annons

12
Boys skrev:"Vindrutetorkaren kanske? "

OK kärra vänner om ni har diesel Kia varsågod och försatt köra med 15 " vi får se vad kommer att hända med "Vindrutetorkaren kanske? " tack för ett bra snack, trodde att Kia Forum hade lite högre kommunikations nivå men nja, samma ski..t som man hittar överallt på nätet! : :thumbdown:

Jag får be dig om ursäkt om du inte förstod ironin i det jag skrev i mitt förra inlägg med "Torkarmotorn" :lol:

Menade bara på att om nu verkstan/säljaren påstår att inte 15" fälg fungerar på CRDI'n så kan dem ju för hela världen inte bara svara med att saker kommer gå sönder efter 100mil ifall du kör med det, då får dem ju tala om vad som ska gå sönder osv osv, komma med ett konkret svar och inte ett Idiotiskt sådant.........

Och uppenbarligen är där ju någon/några som kör med 15" utan problem och även någon som inte fått på 15" fälgar för oken har tagit i?! vilket jag inte heller kan förstå egentligen menmen :think:
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

15" fälgar

13
Det är så enkelt tror jag att det finns 15" fälgar med olika bredd och den bredare fälgen har utrymme nog för att få plats med oket. Det är också enkelt att förstå att ett fel pga för liten fälg inte "växer" fram efter 100 mil utan det skulle märkas omgående. Sedan har ju flertalet kunnat köra en hel vinter redan med sina 15" med gott resultat. ( verkar det som)

Om man nu har ett par 15" fälgar och är osäker så är det ju bara att prova om dom går på och då har man svaret direkt. :-)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

14
Ville bara nämna att jag lämnade in mina v-hjul som ej passade på min nya Ceed till Hedin Bil i GBG/Mölndal och fick tillbaka splitter nya 16" Alufälg och däck. Snyggt jobbat av Lars-Olof Snygg och Conny på anläggningen :) = mkt nöjd kund !