Min hustru ville att vi skulle ha en Kia Ceed igen, för tredje gången.
Så jag plockade lite på Kias hemsida och fick ihop en Ceed SW fifa 1.6l diesel i "dark gun metal" för en bit över 210 000kr.
Gummimatta, drag, motor- och coupévärmare, skyddsfolie på bakre kofångare, aluminiumskydd med "CEED" på i insteget och extra stora främre stänklappar. Hade även valt fälgar matchande bilens lack 16" eftersom någon sagt att 17" är både stötigare och törstigare på bränsle.
Men på Kias konfigurator så står det att däck tillkommer och inget att man får behålla originalfälgarna, får man det?
Väldigt dyra fälgar isf.
Om man köper hos en däcknasare istället, vilken fälg är otroligt snygg på en Kia då? Med en mörk metalliclack, mörka rutor så ska man väl ha en fälg i ungefär samma kulör som bilen, eller?
Till den viktigaste frågan: Kan man köpa en Kia Ceed SW fifa ed. med xenonbelysning?
Finns ju ingen Kia annars som kan skryta med bra helljus. Nuvarande har jagh 75W xenon på helljuset, inget jag ångrat (även tre extraljus).
Ska beställa en SW Fifa edition nu i veckan...
1KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic