Annons

Re: Krånglande Kia

11
Uppföljning.
Verkstaden har tagit tillbaka min skitbil och varit snälla att återigen ge mig en lånebil.
De vet inte vad de ska göra och på min fråga om vad som händer i sådana här fall - när man faktiskt HAR nybilsgaranti, så har de inget svar utan skulle fundera på detta.

intresseklubben kanske antecknar....yapp....anteckna nu....uppföljning kommer 8-)
Annons

13
Löjligt det här...bilen fortfarande kvar på verkstad. Jag kör i min lilla lånebil. Nu "tror" de att de kommit på nåt fel med.....hmm va fasen sa han nu då...givaren i kam/kardanaxaxeln...haha...men va fasen...det blir tydligen inte nån gnista liksom. Men de har ju snart bytt allt på bilen så tillåt mig tvivla. Men hoppas går ju. Jag vill ha min bil.

14
låter spontant som immo-problem, har haft liknande fel på en massa opel-bilar.

nu hoppas jag väl att din verkstad gjort den kontrollen, att det inte finns intermittenta felkoder på transpondern, alltså att bilen tappar kontakten med chippet i nyckeln. DÅ blir det startproblem, lite på mig ;)

c-lås och immo är två skilda saker, så även om fjärrlåset fungerar med nyckeln behöver inte startspärren fungera. och eftersom nyckeln är den samma så går startmotor och så runt.

har du en bil med systemet att man måste trampa ner kopplingen i botten för att den ska starta? när den startar, går startmotorn eller är bilen helt död?

15
Ja spontan tänkte jag också på "immoproblem"..hehe...
Det lät intressant, jag skall faktiskt vidarebefodra dina ideer. Nej man beh inte trycka ner kopplingen för att starta. Startmotorn går så fint så, men det "tänder" liksom inte till.

De trodde de löst felet i fredags. Men den fortsatte dumma sig i denna veckan. De har ff kvar den på verkstaden så jag vet inte så mycket men, Nu sa jag ifrån att jag va trött på det här så nu kollar de på en lösning att erbjuda en likvärdig bil.

Tack för svar :clap:

18
Det VAR en bensinare. Lägg märke till ordet "VAR".

Nu kommer det roliga....Bilverkstaden löste in bilen för att de kunde inte laga den. Fyra arbetsdagar efter så låg bilen ute till försäljning för 14 000kr mer än vad han betalade mig och sa att bilen minsann inte var värd en krona mer.
Så nu säljer de bilen.

Idag talade jag med försäkringsbolaget och då råkade jag få fram att bilen stått likadant på verkstad av den förre ägaren!!!!!!!!!!!!!!!!!! och de har fått ut på försäkring på samma fel. Bilen startade inte !!!
Så de sålde bilen fast de visste om felet.

Well...what comes around goes around :clap:

19
varanka skrev:Det är en -08 lågmilare, som startar när den känner för det och startar inte alls när den inte vill det : (
De har bytt det mesta och verkar sakna ideer nu och jag börjar trötta- rejält
Vad händer när den inte startar? Lyser den lilla nyckel i instrumentet? Hostar bilen till?