
Iphonen är rolig ibland....
Dr Mumin skrev:Anledningen till att dom rekommenderar låga tryck är ljudet med typ 2,2 kilo får du ett dovt ljud. Tryck i över 3 så blir vägljuder ljust och vasst. Att åka med högre tryck ger mindre värmeutveckling i däcken som då slits mindre lägre tryck ger bättre våt grepp allt är en kompromiss vad du e ute efter..
Om du har för lågt däcktryck ja, men knappast det däcktryck som tillverkaren hänvisar till i förhållande till den vikt du har normalt i bilen.Dr Mumin skrev:Nä tvärt emot säger jag på det lågt tryck ger mycket rörelse i stommen som genererar värme värmen gör gummit mjukare och det slits snabbare mycket tryck ger mindre kontakt yta sämre grepp men kallare gång
Har samma bil som dig och har för mig att det är 2,3 både fram och bak.elof skrev:Det är ganska få faktiska svar i denna tråd på vad folk faktiskt har för tryck i sina däck...
Jag antar att ganska många har en Sportage 1.7 CRDi med 17" sommardäck nu.
Vad ska vi ha för tryck fram?
Vad ska vi ha för tryck bak? (normalt olastad och inga passagerare bak)