Annons

Problem med Bluetooth i navigatorn

1
Hej

När min fru ska använda bilen så hittar inte bluetoothen hennes mobil utan vill
Ansluta till min fast inte jag är i bilen. Hon får göra om hela proceduren på nytt
Med att gifta in sin mobil i bilen igen. När jag senare ska använda bilen måste jag
Göra samma sak. Det står att navigatorn ska klara upp till 8 enheter.
Fler än jag som upplever samma sak?

Plus att talfunktionen för att ringa upp ej fungerar heller utan bara kopplar ner

Tacksam för svar
Carens -14 CRDI 1.7 Navigator Panorama
Annons

Re: Problem med Bluetooth i navigatorn

3
john_w skrev:det har varit mycket krångel med bluetooth på i stort sett alla kior utom sorento, har bytt drösvis med enheter.
åk till din aukt. verkstad och låt dom kontrollera funktionen, är det något som inte stämmer byter dom nog ut stereon.

mvh
Dom har skickat det vidare till kia sverige och svar väntas nästa vecka vad det nu ska betyda

4
Linus.Levin skrev:
john_w skrev:det har varit mycket krångel med bluetooth på i stort sett alla kior utom sorento, har bytt drösvis med enheter.
åk till din aukt. verkstad och låt dom kontrollera funktionen, är det något som inte stämmer byter dom nog ut stereon.

mvh
Dom har skickat det vidare till kia sverige och svar väntas nästa vecka vad det nu ska betyda
dom har troligen gjort en garantiförfrågan och nu är det bara väntetid i byråkratin hemska trappa ;)

5
john_w skrev:
Linus.Levin skrev:

mvh
dom har troligen gjort en garantiförfrågan och nu är det bara väntetid i byråkratin hemska trappa ;)
Fick nog det löjligaste svar någonsin idag från min ÅF som varit i kontakt med Kia. Svaret jag fick var
-tyvärr är det en egenskap du får leva med. Eller så kan det bero på din dialekt. Fan är Kia inte rädda om sina
Kunder och tror dom att man är en jävla idiot? Undrade om Åf skulle nöja sig om han köpte en smart tv men fick en utan smart funktion i, JA svarar han. Jag har ändå betalat 14900kr och då ska fan skiten funka. Ändrar dom inte sig så blir det att kontakta ARN nästa vecka

6
ja den ursäkten hade jag inte köpt.
ska dom sköta ärendet på rätt sätt ska dom erbjuda en provkörning med dig som kund, så du får påvisa felet som du upplever det.
många gånger har jag stött på kunden med fel som av någon outgrundlig anledning aldrig visar sig på verkstaden, avdelning Murphys lag.
stå på dig med problemet, kräv en provkörning med tekniker!

mvh John

7
john_w skrev:ja den ursäkten hade jag inte köpt.
ska dom sköta ärendet på rätt sätt ska dom erbjuda en provkörning med dig som kund, så du får påvisa felet som du upplever det.
många gånger har jag stött på kunden med fel som av någon outgrundlig anledning aldrig visar sig på verkstaden, avdelning Murphys lag.
stå på dig med problemet, kräv en provkörning med tekniker!

mvh John
Har haft bilen inlämnad 3 ggr för samma fel samt att tekniker varit med ute, tekniker kläcker ur sig att så är det på min med. Funkar ungefär var tionde gång att koppla upp vilket jag tycker den ska göra varje gång. Vem vill gifta om sin telefon tio ggr under färd? Nä detta har blivit ett ärende hos ARN tyvärr

8
Har haft bilen inlämnad 3 ggr för samma fel samt att tekniker varit med ute, tekniker kläcker ur sig att så är det på min med. Funkar ungefär var tionde gång att koppla upp vilket jag tycker den ska göra varje gång. Vem vill gifta om sin telefon tio ggr under färd? Nä detta har blivit ett ärende hos ARN tyvärr
Riktigt dåligt hanterat av Kia, hoppas det löser sig! :thumbup:

Själv håller jag på och bråkar om vinterdäcken jag fick med min Ceed Sw som jag tog ut för 3 veckor sedan.
Dem skickade med över 2 år gamla "Nexen Winguard 231", Teknikens värld skriver så här om dem: "Konsekvent sämst
Nexen är något av det sämsta vi någonsin testat. Gör dig själv en tjänst, titta aldrig åt det här däcket igen om du vill klara vintern helskinnad."..
Fattar inte hur man kan skicka med ett sådant däck, vill dem att man ska köra åt h-vete...
Kia svarar inte ens på mina mail så får se om min Åf kan lösa detta..
Kia Ceed Sw 1,6crdi Komfort Dark Gun Metal 2014