Tja!
När jag hämtade min kia hos försäljaren, och kört några mil tyckte jag att den vibrerade mycket på tomgång.
Tänkte att det var för att det var en diesel och det är jag inte van vid, och att bilen var ny.
Nu har den gått 3000mil och vibrerar fortfarande, inte överdrivet mycket men jag märkte att det var väldigt stor skillnad på min och min flickväns som har gått lika långt och är lika gamla, den är mycket lugnare... Minsta lilla man gasar försvinner vibrationerna i min bil.
Har oxå märkt att min turbo viner mycket mer vid gaspådrag än vad hennes gör, hör ni eran turbo vid gaspådrag?
Men jag tror dom går lika bra jag märker ingen direkt effektskillnad.
När jag kör hennes ligger jag på 0,52 l/mil och när jag kör min ligger jag på 0,63l/mil med samma körstil, vägar och bränsle från Preem.
Med vänlig hälsning, Fredrik
Annons
Re: Kia ceed sw -13 som vibrerar, och vinande turbo.
2Och jag antar att ni båda två har Kia C'eed SW? Automat eller manuell?
3Björne skrev:Och jag antar att ni båda två har Kia C'eed SW? Automat eller manuell?
Japp, båda är kia ceed sw -13 manuell, lika gamla och har gått 3000mil.
Ända skillnaden är däcken, jag har hankook och hon har Continental.
4Hankooks budgetdäck är väl i och för sig ökända för att orsaka mer vibrationer och buller än Lite mer påkostade som Continental. Men det förklarar ju inte turbovinet.Redlinefoto skrev:Björne skrev:Och jag antar att ni båda två har Kia C'eed SW? Automat eller manuell?
Japp, båda är kia ceed sw -13 manuell, lika gamla och har gått 3000mil.
Ända skillnaden är däcken, jag har hankook och hon har Continental.