Annons

Fått tredjepartsmattor till en helt ny bil?

1
Hej,

fick hem min Ceed 1.6 Crdi SW Komfort idag. Såg nu på kvällen att det inte var kia mattor som syns på hemsidan..

Bagagerumsmattan är någon Novline, och resten av mattorna verkar heta PETEX Gummimatte passend fur Kia Cee´d ab 5/2012.

Känner mig lite lurad. De har ju tagit betalt för mattorna, alla fall bagagerummsmattan. Ska det inte vara samma mattor som man ser på hemsidan som tillval? Har jag missat något?

Mvh
Kim
Annons

Re: Fått tredjepartsmattor till en helt ny bil?

4
Går man in på Kias hemsida och väljer att "bygga" sin Ceed så är original gummimattor tydligen en option man får betala för. Så då är det kanske så att det är upp till återförsäljaren att göra som de behagar. Detta är en gissning från mig.
I bilen jag köpte var det Kia original gummimattor i bilen och ingen bagagerumsmatta.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Fått tredjepartsmattor till en helt ny bil?

5
Pratade med Windahls idag. De är noname mattor som kommer från fabrik på golven. Bagagerumsmattan måste man "förhandla" om när man beställer den och vara specifik att man vill ha en original om man ska ha det. Men de jag kunde betala 300kr så fick jag en sån i utbyte....

Sen att den mattan jag har har någon klippt i för att få fram hål för att kunna använda golvfästena är ju en annan sak. Man kan ju tycka att den ska vara ny alla fall om den nu inte är original. Men det kanske jag som är petig...