Annons

Vad heter Ceed SW med "extra allt" (eller nästan iaf)?

1
Om jag ska köpa mig en Ceed SW och vill ha nästan all extrautrustning, vilken modell ska jag då välja?
Vad jag inte vill ha är läder, automat och det där självparkeringsjoxet.
Men allt annat, dieselvärmare, elmanövrerade framstolar, glastak, backkamera, rubbet helt enkelt (minus det ovan).

Finns detta som en modell? Innan hette den väl "executive", den närmaste jag sett är "business", men där saknas en hel del där med.

Det finns ju Hedin edition, komfort och en del till. Tycker det är en enda röra med modeller.
Bäst hade väl varit som på premiumbilarna, ett grundutförande som man sedan kan komplettera upp till valfri utrustning på allt som finns...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Vad heter Ceed SW med "extra allt" (eller nästan iaf)?

2
Ronnie skrev:Om jag ska köpa mig en Ceed SW och vill ha nästan all extrautrustning, vilken modell ska jag då välja?
Vad jag inte vill ha är läder, automat och det där självparkeringsjoxet.
Men allt annat, dieselvärmare, elmanövrerade framstolar, glastak, backkamera, rubbet helt enkelt (minus det ovan).

Finns detta som en modell? Innan hette den väl "executive", den närmaste jag sett är "business", men där saknas en hel del där med.

Det finns ju Hedin edition, komfort och en del till. Tycker det är en enda röra med modeller.
Bäst hade väl varit som på premiumbilarna, ett grundutförande som man sedan kan komplettera upp till valfri utrustning på allt som finns...
Det är ju rätt svävande med deras alla konstiga paket, det du kan göra för att få så många val som möjligt är att sitta ned med säljaren och helt enkelt beställa en komfort och lägga till en massa utrustning som du vill ha, du får det du vill (i princip) men missar då kampanjpriserna. Tar du en Business så får du skinn oavsett om du vill eller inte tror jag :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Vad heter Ceed SW med "extra allt" (eller nästan iaf)?

4
Är som DavidB skriver att då får du nog sätta dig ner med en säljare och "bygga" ihop bilen med de spec du vill ha, men blir nog en del dyrare.
Samt frågan är om det går att göra så på en kia!?
Jag beställde ju skinn extra till min gamla Ceed och var standard i min nya Ceed Business :) det jag saknar i den är Xenon ljusena samt stora stereon vilket jag tycker kunde varit i det paketet :P.
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

Vad heter Ceed SW med "extra allt" (eller nästan iaf)?

5
Jodå det går att "bygga" sig bilen som man vill, jag satt ner med en säljare och kollade på nya Carens och det gick ju att utgå från komfortpaketet och sedan lägga till soltak xenon och navigator. Kunde nog fortsatt att fylla på med saker fritt ur listan. :)
Paketena som finns är ju enbart vad KIA lokalt tar fram och inget KIA specifikt globalt :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013