Annons

Dragkroksbutiken

31
john_w skrev:elsatsen är rätt bökig att få dit, om man inte vill sabba inredningen totalt så måste man riva i stort sett allt från "längst bak" och baksätet, iaf på vänster sida. dimljus- och backljuskablarna sitter strax under rutan...
räkna med att diverse klipps går åt blåkulla, men dom är inte dyra dom :)

va säker på vilka kablar ni kapar, då vissa av dom är till CAN-BUS, och kapar ni dom får ni problem :P

kapas vissa också, och det blir fel på bilen kan det - om ni har otur - bli stora problem med garanti-delen.
Trodde inte det fanns can-bus på ceeden. Det finns ju ingen ljusvakt iaf :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Annons

Re: Dragkroksbutiken

32
hehe jo, can-bus finns på i princip alla nyare bilar idag :P
modellen jag tänkte på c'eed JD ("nya" alltså), och på den ligger can-bus-kablaget samman med kabelstammen där man ska skarva in kablarna till dragsatsen :)

c'eed JD har "intelligent" säkringsbox, så bilen känner av spänning/motstånd på alla kretsar. säg att en lampa går sönder bak, då märker bilen det och stänger av den kretsen.
sedan, iom DRL så behövs också can-bus på ljuskretsarna. inget unikt, i stort alla nya bilar idag har ju DRL :)

33
john_w skrev:hehe jo, can-bus finns på i princip alla nyare bilar idag :P
modellen jag tänkte på c'eed JD ("nya" alltså), och på den ligger can-bus-kablaget samman med kabelstammen där man ska skarva in kablarna till dragsatsen :)

c'eed JD har "intelligent" säkringsbox, så bilen känner av spänning/motstånd på alla kretsar. säg att en lampa går sönder bak, då märker bilen det och stänger av den kretsen.
sedan, iom DRL så behövs också can-bus på ljuskretsarna. inget unikt, i stort alla nya bilar idag har ju DRL :)
Bra att veta, tack!

Misstänker att jag kommer att stå där som i SPEED......ska jag klippa grön eller blå? Sedan blundar man bara och klipper :lol: :lol:

37
Herzog skrev:DaviB : hur gjorde du med elen? Beställde du en ny satts eller kopplade du in den du fick med?
Nej jag har bestämt mig för att köra den medföljande satsen, den skall vara enligt garanti tydligen. Dom ville ha MASSOR med extra pengar för modellanpassat.

Har dock ej monterat elen ännu :lol:

38
Nu var en beställning gjord :D
Blev en fast Thule och extra elsats 7-pol pdc
Stod att allt fanns hemma för leverans men när jag fick leveransbekräftelse så var det något som fattades :(
Tog på faktura så får se när det kommer vad det var som fattades.

Fick du 2 elsatser DavidB?

Dragkroksbutiken

39
Nej, jag beställde också PDC varianten men när jag fick grejorna så hade dom skickat standard satsen. Jag ringde dom och då skickade dom den rätta och jag fick returnera den andra.