Annons

30 000 km Service

1
Hej,

Det var ett tag sedan jag var inne på forumet. Tänkte bara säga att min 2013 1.6 har varit inne på sin första service. De auktoriserade verkstäderna har droppat av i området så jag valde Spånga Bil & Motor AB. Trevlig personal och bra service.

4716 kostade servicen. Bilen har bara rullat knappt 14 månader istället för 24 men nästan 3000 mil vilket är gränsen. Priset blir högt då både bromsvätska och växelolja byts.

Under de här milen har jag inte haft några som helst problem med bilen förutom att elbackspeglarna fastnat på ena sidan vid några tillfällen när det blev väldigt kallt med kort varsel. Fyllde på några liter olja runt 1500 mil annars inget konstigt där heller.

Klagomål: Dåliga vindrutetorkare, känt problem. Passagerarsidan kläggar igen direkt vid dåligt väglag, och torkaren på förarsidan får kämpa hårt om den ska orka hålla rent.

Petitesser: "Lyxkänslan" när man stänger dörren på förarsidan har avtagit, lite mer klonk än de andra dörrarna.

Förbrukning (diesel): 70-väg: 0.37. Landsväg/motorväg (sommar med full last): 0.52, Stadskörning (Stockholm): 0.7

Det var allt!

Peter
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Bilagor
Screen Shot 2014-02-15 at 11.29.34.jpg Screen Shot 2014-02-15 at 11.29.34.jpg Visad 2815 gånger 223.36 KiB
Annons