Annons

Vindrutespolare

1
Har varit in till Bilmetro i Gävle för att installera motorvärmare. Passade då på att be dom fixa lite bättre tryck på vindrutespolarna, jag hade ju hört att man hade satt dit dubbla motorer på "sign Backis" bil . Att det det var ett känt fel förstod jag eftersom man helt enkelt bytte ut hela pumpen mot en ny med fler rotorblad för att öka trycket samt bytte någon slang till en grövre storlek. Blev det då bättre med det? Mja, lite bättre blev det. Vattnet hamnar högre upp, men i väldigt tunna spridda skurar, om ni förstår vad jag menar. Blir intressant och se till hösten när skiten från vägarna verkligen med kraft sprutar upp på vindrutan.
Kia cee´d SW 1.6 CRDi ECCO 2010
Annons

Re: Vindrutespolare

2
Jag måste ju ananrs säga att spolarna är ganska så effektiva med tanke på hur dåligt tryck det är i dem.

Det går ju inte åt nån spolarvätska alls. Jag har kört hela sommaren på det som följde med bilen vid leverans. Igår så började lampan blinka vid inbromsning så jag fyllde på och fick i ca 4 liter. Bet är vad min förra mondeo gjorde av med på en månad.

Är det nån som vet hur stor tank det är för spolarvätska?
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010