Annons

Dieselbox

1
Hej Kiabröder (& ev. Systrar)!

Funderar på en effektbox till min sportage 1,7 crdi och valet står emellan kcr eller dieselkraft. Någon som har kört/kör med någon av dessa i sin Kia? Erfarenheter mottages tacksamt! ....och för er som säger "aldrig för då kan bilen skadas o ingen garanti gäller osv" så vill jag isåfall ha konkreta exempel där så harslett, dvs inga fördomar o egna tankar utan endastbfakta.

//
Med vänlig hälsning, Fredrik, Kristianstad
Kia Sportage 1,7 crdi komfort, cassa vit -13
Annons

Re: Dieselbox

3
Tjena.

När det kommer till trim så har jag aldrig smällt in det i en bil där jag har haft mototgaranti kvar. Detta eftersom man kan få sjuka problem med tillverkaren om något rasar. (Detta eftersom en del av chiptrim är att slå ut felkoder etc som bilen skickar). Garantierna från trimtillverkaren lägger vanligvis bevisbördan på dig...

Om du ska iväg på trim så är BSR något jag rekommenderar dock. Har fungerat bra för mig historiskt men har iofs aldrig trimmat en kia...

/Triangli

5
Jag hade en box från tekniktema till min förra diesel bil, dock ej KIA.

Till min nuvarande Sportage 1.7crdi köpte jag en box från tyskland, mycket större konkurrens = bättre priser.

Betalade 995:- ink frakt, fungerar perfekt!!!!!!

Lycka till i ditt val, och lyssna inte på moarlkärringarna!
Kia Sportage 1.7 CRDI Komfort. 2012 Orange
http://www.garaget.org/?car=278250

10
Har kört med den lite nu och har haft den inställd på hälften av möjligt effektuttag på justervredet. Ska skruva upp det på max och njuta :-)

Busenkelt montage och funkar bra.
Kia Sportage 1,7 crdi komfort, cassa vit -13