Annons

Diesel värmare till nya Ceed SW

1
Hej,

Efter att ha varit saab-ägara de senaste 20 åren :-) ska jag nu i veckan hämta ut en ny Ceed SW Sthlm edition.
Den har allt det som jag behöver och lite till förutom en s.ka parkeringsvärmare.
Jag hade det på en gammal saab en gång och det var helt suveränt att sätta sig i en varm bil då det var typ -10 ute.
Finns det ingen värmare org på ceed:en? En del dieslar har ju det.
Är det nån som monterat en typ webasto i sin själv och vet om det är knöligt.
Tacksam för info.

mvh
Jimmy
Annons

Re: Diesel värmare till nya Ceed SW

3
Vad jag vet så finns inte värmare i orginal (Som det gör på tex. nya volvo)
Jag har en Webasto dieselvärmare med Gsm-start.Funkar kanon.Kostade 22000:- att sätta in.
Inte så billigt men det är värt det.Blir nog billigare om man väljer tidur tror jag.
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort - Cassa White Solid - 2013

4
Det ska gå att beställa när man beställer bilen men dock inte en fabriksmonterad dieselvärmare. Den monteras i hamnen när dom kommer till Sverige.
Det går ju dock även att montera om man köper en lagerbil men då till en helt annan kostnad.

En bekant till mig som skulle köpa en Ceed sw 1,6 crdi -2013 fick ett pris på 14,900 inklusive gsm start men då var det på en bil som fanns i hamnen och då monteras den där.

5
Farbrorn skrev:Det ska gå att beställa när man beställer bilen men dock inte en fabriksmonterad dieselvärmare. Den monteras i hamnen när dom kommer till Sverige.
Det går ju dock även att montera om man köper en lagerbil men då till en helt annan kostnad.

En bekant till mig som skulle köpa en Ceed sw 1,6 crdi -2013 fick ett pris på 14,900 inklusive gsm start men då var det på en bil som fanns i hamnen och då monteras den där.
Så du menar att nån står nere på uppställningsplatsen i hamnen och eftermonterar värmare på KIA bilarna?
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech

6
para skrev:
Farbrorn skrev:Det ska gå att beställa när man beställer bilen men dock inte en fabriksmonterad dieselvärmare. Den monteras i hamnen när dom kommer till Sverige.

Så du menar att nån står nere på uppställningsplatsen i hamnen och eftermonterar värmare på KIA bilarna?
Jepp det gör dom. Dom monterar även dragkrokar och stänkskydd. Min Kia jag hade tidigare monterades dragkroken på bilen i hamnen.
Jag frågade handlaren jag köpte bilen av monterar dom verkligen så i hamnen. Jo det gör dom sa han men handlaren för ju betala för det.

Diesel värmare till nya Ceed SW

7
Farbrorn skrev:
para skrev:

Jepp det gör dom. Dom monterar även dragkrokar och stänkskydd. Min Kia jag hade tidigare monterades dragkroken på bilen i hamnen.
Jag frågade handlaren jag köpte bilen av monterar dom verkligen så i hamnen. Jo det gör dom sa han men handlaren för ju betala för det.
Låter som en skröna...

Drag och stänkskydd monteras av bilhandlaren själv när bilen kommit dit, likaså åker dom och registreringsbesiktar bilen på SBF motsv. Tror knappast att man gör det via "hamnen", och med tanke på hur många bilar som passerar hamnen varje dag så måste bilhallen man mekar i vara gigantisk.... ;)
Värmare monteras ofta av någon lokal firma som bilhandlaren har avtal/samarbete.

9
Hämtade bilen i fredags och frågade samtidigt om värmare.
Fick pris på 22.000:- för att montera in värmare.
Tycker det är dyrt faktiskt. Det är ju mer än 10% av bilens värde.
Såg att importlagret.se säljer en dieselvärmare från Australien för 6.900:- ink monteringssats.
Ska ta och kolla upp det.
Annars är jag mycket nöjd med nya ceed: en. Har inte hunnit köra så mycket men låg igår på 0,49l/mil och då blandat.(motorväg 110,80 väg och lite stadskörning).
Sen hur grymt som helst att man kopplar telefonen via blåtand så man kan ringa från bilen.funkar kanon.