Har precis gjort min första längre tur med Cee'd-en.
Fick en fläck på vindrutan efter ett stort flygfä mitt i ögonhöjd
När jag försökte tvätta rutan med spolningen så fick jag bara vatten i botten av rutan...
Visst - jag körde 110 på motorväg - men det skall väl gå att göra ren rutan även i den farten?
När bilen är parkerad eller rullar i stan täcker spolningen rutan (Amerika-sprut), men inte i högre fart.
I kväll har jag försökt justera hur högt spolningen når på rutan men fattar inte hur det skall gå till.
Är jag dum eller?
Jag har klarat det på alla mina tidigare bilar, men de har haft spolmunstycken ovanpå huven.
Nu hittade jag dem under bakkanten på huven!
Tar gärna emot kloka råd!
/Tobbe
Annons
Re: Höjdjustering av vindrutespolningen?
2Hej Tobbe,Tobbe skrev:Har precis gjort min första längre tur med Cee'd-en.
Fick en fläck på vindrutan efter ett stort flygfä mitt i ögonhöjd
När jag försökte tvätta rutan med spolningen så fick jag bara vatten i botten av rutan...
Visst - jag körde 110 på motorväg - men det skall väl gå att göra ren rutan även i den farten?
När bilen är parkerad eller rullar i stan täcker spolningen rutan (Amerika-sprut), men inte i högre fart.
I kväll har jag försökt justera hur högt spolningen når på rutan men fattar inte hur det skall gå till.
Är jag dum eller?
Jag har klarat det på alla mina tidigare bilar, men de har haft spolmunstycken ovanpå huven.
Nu hittade jag dem under bakkanten på huven!
Tar gärna emot kloka råd!
/Tobbe
Detta är ett av KIA sedan länge välkänt problem enligt min verkstad. Helt enkelt en konstruktionsmiss från KIA:s sida.
På min bil har verkstaden installerat en extra pump för att få mer tryck i väntan på att KIA skall komma med en permanent lösning på problemet.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT