Annons

Från Passat till Kia Ceed

1
Hej!

Är nybliven Kia-ägare sedan två veckor och 160 mil. Känner mig helnöjd såhär långt. Ska bli spännande att se hur bilen kommer funka för mig och familjen framöver.

Har kört Passat många år och varit nöjd med det. Men när det nu var dags att byta blev jag övertalad av säljaren att prova Kia Ceed Sw 1,6 d. Tyckte bilen var toppenfin och eftersom jag fått betala en del dyra reparationer på Passaten kändes garantin på 7 år helt rätt. Eftersom vi kör väldigt mycket är den låga förbrukningen också ett stort plus.

Jag är som sagt helnöjd såhär långt och tycker bilen går fint. Sen är det förstås lite tråkigt med det man läser om buller och andra "problem". Och några pikar har man ju fått av kompisar för valet av bil. Men när de får prova den blir de positivt överraskade. Och jag upplever inte det påstådda bullret som något problem - Passaten var inte precis tyst den heller. Letar man på nätet har alla märken sina brister - även "dyrare" märken.

Så sammanfattningsvis känns det fint att äga en nya Kia och än så länge är det roligt att sätta sig vid ratten och dra iväg!
Annons