Annons

Funderingar innan beställning

1
Ska beställa en Ceéd SW 1,6 diesel och har givetvis en massa funderingar kring tillval med mera. Är det något speciellt tillval man inte får missa? Eller är det något annat man bör tänka på. Det finns för mycket saker att tänka på så har förmodligen missat en hel del.

Tack på förhand.
Annons

Re: Funderingar innan beställning

2
wcos skrev:Ska beställa en Ceéd SW 1,6 diesel och har givetvis en massa funderingar kring tillval med mera. Är det något speciellt tillval man inte får missa? Eller är det något annat man bör tänka på. Det finns för mycket saker att tänka på så har förmodligen missat en hel del.

Tack på förhand.
Hej

Tillval tycker jag nog var det enklaste.

Om du inkluderar komfortpaketet, så får du de mesta
(förutom skinnklädsel, dragkrok och metallic typ)

ACC-klimatanläggning, parkeringssensorer bak,
regnsensor, skyddsnät i bagageutrymme, tonade rutor från B-stolpen,
farthållare, elfönsterhissar bak, elinfällbara sidospeglar med blinkers
2018 cee'd SW GDi
fd. 2010 cee'd SW CRDi

3
Jag beställde en Ceed crdi Sw häromdagen och det är som sagt ganska enkelt, det viktigaste fabriksmonterade som går att beställa är komfortpaketet. (finns även soltak etc, men tror inte det finns på lagerbilar och då kostar det mer och tar tid) Sedan beställde jag delbart drag med 7-polskontakt, vinterdäck, bagagerumsmatta, lasthållare, motorvärmare och grenuttag. Bra att få med i beställningen när priset ska diskuteras även om det eftermonteras och går alltid att fixa om man kommer på i efterhand.

5
Hej alla ägare och kommande ägare av ECO-modellerna!
Försökte lägga in en länk till Transportstyrelsen men se det var inte OK enligt regelboken, ni får väl leta er dit själva och läsa att vi nu har fått 5 års skattebefrielse. Tio lappar till plånboken att köpa julklappar för!
Ha de bra!
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 KOMFORT DRAGKROK SILVERMETALLIC

6
Nice! Konstigt att det inte funkade med länken.

Här kommer den i alla fall:

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyh ... genskaper/
Felingen skrev:Hej alla ägare och kommande ägare av ECO-modellerna!
Försökte lägga in en länk till Transportstyrelsen men se det var inte OK enligt regelboken, ni får väl leta er dit själva och läsa att vi nu har fått 5 års skattebefrielse. Tio lappar till plånboken att köpa julklappar för!
Ha de bra!
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

7
Vilken juklapp!
Min Cee'd har gått 15 mil nu och detta besked gör mig ännu mer nöjd med mitt val.

wcos - 12 veckors leveranstid, det verkar väldigt mycket!
Jag fick min i fredags efter 3-4 veckors väntan varav det mesta var att få tag i rätt motorvärmare till 2010:an och få den monterad.