Trodde inte det var möjligt men häromdagen låste jag upp bilen, flyttade den 20 meter, stängde av, drog ut nyckeln, men lät den sitta kvar i tändninslåset så pass att den inte märkte det själv. Stängde och gick. Sen när jag skulle åka hem var bilfan låst. Men speglarna hade inte åkt in. Skumt, fick låna en bil och åka hem och hämta reservnyckeln (2mil) jobbigt om det hade vart längre bort.
Kan vara värt att tänka på.
Annons
Re: Låste in nyckeln
2Den ska ju inte självlåsa förrän man kör över en viss hastighet. Märkligt, känns som det är något som är fel...BARRET skrev:Trodde inte det var möjligt men häromdagen låste jag upp bilen, flyttade den 20 meter, stängde av, drog ut nyckeln, men lät den sitta kvar i tändninslåset så pass att den inte märkte det själv. Stängde och gick. Sen när jag skulle åka hem var bilfan låst. Men speglarna hade inte åkt in. Skumt, fick låna en bil och åka hem och hämta reservnyckeln (2mil) jobbigt om det hade vart längre bort.
Kan vara värt att tänka på.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
3Du får testa igen när du har båda nycklarna och se om o när den låser.
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort - Cassa White Solid - 2013
4Min 2010 årsmodell av Ceed har gått i lås med nyckel i och motorn igång för mig en gång, bara backa ut den på vägen för att borsta av all snö där vart på den, stängde dörren och klick så låste den! tur som var att man var hemma nära extra nyckeln 
Volvo V60 R-Design D5 ICE White
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)