Jag lyckas inte låsa bilen när bakluckan är öppen (har hundar där). Ska det vara så? Är det något man kan ställa in?
Tacksam för svar.
Annons
Re: Låsa med luckan öppen
2Det finns ju en bakluckeknapp på fjärren. Om du låser hela bilen med fjärren och trycker denna knapp borde väl bakluckan låsa upp.
Har aldrig fattat den knappen eller ens använt den.Så se detta som ett tankeexperiment om det inte funkar.
Har aldrig fattat den knappen eller ens använt den.Så se detta som ett tankeexperiment om det inte funkar.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
3Backluckeknappen fungerar precis på det sättet du säger, Ronnie. Stänger man sen bakluckan är den låst precis som resten av bilen. Jag tror du också har knäckt nöten vad den egentligen ska vara bra för.Ronnie skrev:Det finns ju en bakluckeknapp på fjärren. Om du låser hela bilen med fjärren och trycker denna knapp borde väl bakluckan låsa upp.
Cee´d 1,6 SW GDI, Komfort- 2013, Matrix Brown
4Det absolut sämsta är att det inte går att låsa bilen med en dörr öppen. På mina andra bilar har det varit gött om man var stressad att låsa innan alla har hunnit stänga alla dörrar, så när sista dörren stängs så låser den å larmar själv. Men på kia funkar det inte
5Beror väl på att det inte är en "premiumbil", med de priser som följer. De sparar in lite här och lite där.BARRET skrev:Det absolut sämsta är att det inte går att låsa bilen med en dörr öppen. På mina andra bilar har det varit gött om man var stressad att låsa innan alla har hunnit stänga alla dörrar, så när sista dörren stängs så låser den å larmar själv. Men på kia funkar det inte
KIA Ceed SW Special edition 2015
6Personligen tycker jag nog att den funktionen du beskriver kan man va utan.BARRET skrev:Det absolut sämsta är att det inte går att låsa bilen med en dörr öppen. På mina andra bilar har det varit gött om man var stressad att låsa innan alla har hunnit stänga alla dörrar, så när sista dörren stängs så låser den å larmar själv. Men på kia funkar det inte
Kan väl inte va så svårt att låsa med fjärren när alla stigit ur bilen
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
7Tack, ska testa detta.Ronnie skrev:Det finns ju en bakluckeknapp på fjärren. Om du låser hela bilen med fjärren och trycker denna knapp borde väl bakluckan låsa upp.