Toppfart med nya Ceed
1Alla som har nya ´13 modellen,hur fort åkte ni hittills,hade lite bråttom idag kom upp till 160 men var tvungen ordentlig att trycka gaspedalen! 
Kia Ceed 1,6 CRDI SW 2013 sirius silver
Har du en ECO på din 2011 nu? Vad innebär det? En nertrimmad variant?Ronnie skrev:Lånade en -13 SW ett par timmar när min -11 var på verkstad för garantiutbyte av spolarmunstyckena.
Vad jag märkte, jämfört med min -11 är att den är mycket "rappare" på gasen. Accelererar snabbare på alla växlar. Dessutom kan man köra i 50km/h med fyrans växel. På min -11 är det inte behagligt att köra i 50 på fyran, det går, men inget bra...
Så troligt är att nya har tappat i toppfart för att få bättre köregenskaper i lägre hastigheter.
Vilket är bra, om detta nu stämmer.
Det står på bakluckan, men ingen knapp eller liknande (som på Opel Astra), den är på 128hkr och själva motorn ska visst vara samma på årsm. -13para skrev:Har du en ECO på din 2011 nu? Vad innebär det? En nertrimmad variant?Ronnie skrev:Lånade en -13 SW ett par timmar när min -11 var på verkstad för garantiutbyte av spolarmunstyckena.
Vad jag märkte, jämfört med min -11 är att den är mycket "rappare" på gasen. Accelererar snabbare på alla växlar. Dessutom kan man köra i 50km/h med fyrans växel. På min -11 är det inte behagligt att köra i 50 på fyran, det går, men inget bra...
Så troligt är att nya har tappat i toppfart för att få bättre köregenskaper i lägre hastigheter.
Vilket är bra, om detta nu stämmer.
Helt original, 197-198 mätarfart, men det tar tid mot slutetpeddap skrev:Skall pröva min Ceed-13 1.6 Crdi SW på autobahn inom 2 veckor. Jag har ett chip steg 1 från racechip.de i den nu.
Blir kul och se vad den går för