Annons

Tillbehör stänkskydd

1
Hej
Var idag inne hos en handlare och tittade på en ceed sw. Är rätt sugen på att köpa och stod och tittade lite på tillbehörskatalogen. Vi bor ca 1,5 km ut på en grusväg så tänkte därför ta extra stora stänkskydd bak och fram. Handlaren tyckte det var onödiga tillval då de som kommer med är mer anpassade efter bilen. Tänkte på det sen när jag kom hem att så kan det väl inte vara, tillbehören borde ju vara lika anpassade. Tyvärr fanns ingen med de stora stänkskydden i bilhallen så jag kunde jämföra. Någon som har erfarenhet?
Kia Rio 1,2 2013

Kia Ceed Sw cdri 2013
Annons

Tillbehör stänkskydd

2
Jag har sett en sw med dom stora stänkskydden och det ser inte alls dumt ut och sedan så gör dom lite nytta också jämfört med småpluttarna som sitter där orginal. Jag hade gärna haft dom stora iaf :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Tillbehör stänkskydd

3
DavidB skrev:Jag har sett en sw med dom stora stänkskydden och det ser inte alls dumt ut och sedan så gör dom lite nytta också jämfört med småpluttarna som sitter där orginal. Jag hade gärna haft dom stora iaf :)

Tack för svaret! Är här möjligtvis någon som har en sw med de stora skänkskydden som kan skicka en bild är jag väldigt tacksam!
Kia Rio 1,2 2013

Kia Ceed Sw cdri 2013

Re: Tillbehör stänkskydd

10
DalRok skrev:Går det att montera dessa själv eller måste man in på verkstad för att göra det?

Kan ju inte "Svära" på att jag har rätt nu!

Men har du inte tummen mitt i näven så tror jag att du ska kunna göra det själv hemma på uppfarten ;) Antar att dem bara sitter med en 2-3 skruvar!

Lycka till :thumbup:
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)