Annons

Kia Assistans, totalt opålitlig.

1
Min Kia Ceed började strula igår (24/5). En del varningslampor lyser permanent och styrservon verkar inte fungera.

Jag ringde Kia Assistans ca. 17:30 och det sägs att hyrbil ska ordnas för mig att ha i 4 dygn. Bilen bärgas och körs till lokal Kiaverkstad, så den delen fungerar.

Nu har det gått 14 timmar och jag har fortfarande ingen hyrbil. Jag arbetar denna helg och börjar klockan 11:00, så senast 09:30 kan jag ta emot en bil att ha till jobbet, men jag är ytterst tveksam....

Så ska man ha en assistansförsäkring är väl minsta krav att den ska vara en försäkring. Börjar tro att IF verkligen är det skitföretag som jag alltid trott. Eftersom Kia tydligen tar denna "tjänst" från IF...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Kia Assistans, totalt opålitlig.

7
Knorren skrev:Har du beställt hyrbil då eller tror du att den kommer hem till dig per automatik?
Detta är en av flera nybilar jag haft med assistans och tredje gången sedan 2001 jag uttnyttjar det. De två tidigare gångerna har bärgaren haft med sig hyrbilen. Efter 20:00 ikväll levereras den hyrbil jag borde fått igår.
Annars betalar assistansförsäkringen resa till hyrbilsstället
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

Re: Kia Assistans, totalt opålitlig.

9
Marcus_Turbo skrev:Hur har det gått för dig Ronnie? Fått hyrbilen ännu?
Återkom gärna med vad som var fel med din egna! :)
Det var ABS-lampan och antispinn som lyste, samt att styrservon tappade i funktion, inte helt, men det mesta.

Bilen anmäldes till Kia assistans fredag när klockan var ung. 17:45, komöverens att bärgaren skulle komma 19:30, vilket han gjorde. Sedan tog det 26 timma rinnan hyrbilen dök upp. Detta är enl. mig under all kritik. Är det så det ska fungera, kan man undra? Om bilen hade gått sönder långt ut på landsbygden, skulle man stå där och vänta 26 timmar på hyrbil? Tror inte det.

Jag inser att på min ort med ca. 30 000 invånare och tre hyrbilsfirmor kan bilarna ta slut. Men grejen är att som försäkringstagare är det inte mitt problem, det är försäkringsbolagets problem. De har i sitt åtagande att uppfylla innehållet i försäkringen.

Funderar på att ringa Kia om detta, får se hur jag gör...